Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

2/3 produktów kupionych w sieci nie przeszło testów konsumentów w UE

Aż dwie trzecie z 250 produktów zakupionych w sklepach internetowych nie przeszło testów bezpieczeństwa - takie są wyniki badania przeprowadzonego przez grupy konsumentów w kilku krajach Unii Europejskiej.

2/3 produktów kupionych w sieci nie przeszło testów konsumentów w UE
Dwie trzecie z 250 produktów zakupionych w sklepach internetowych nie przeszło testów bezpieczeństwa; fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 27-02-2020, 17:22

W ramach sprawdzania 250 produktów zakupionych w internecie sześć zespołów skupionych w Europejskiej Organizacji Konsumentów BEUC prześwietliło m.in. zabawki, kosmetyki czy alarmy przeciwpożarowe z takich sklepów jak Amazon, AliExpress, eBay czy Wish.

Produkty zostały wybrane w oparciu o możliwe ryzyko, jakie mogą stwarzać. Wyniki są alarmujące: 66 proc. z nich nie spełniło unijnych norm bezpieczeństwa, co mogło spowodować takie konsekwencje jak porażenie prądem, pożar lub zaczadzenie.

"Testy grup konsumentów pokazują, że zakupy online nie są tak bezpieczne jak te w świecie offline. Prostym powodem jest to, że platformy sprzedażowe nie zapobiegają pojawianiu się niebezpiecznych produktów na swoich stronach. Jeśli kupisz na przykład czujniki dymu, które nie potrafią wykryć dymu, to łatwo przewidzieć, że może to mieć katastrofalne konsekwencje" - podkreśliła dyrektor generalna BEUC Monique Goyens.

Powodów, przez które produkty nie przeszły pomyślnie testów bezpieczeństwa, jest wiele - od przekroczenia limitów zawartości niebezpiecznych substancji w zabawkach, poprzez czujniki tlenku węgla, które w ogóle go nie wykrywają, aż po topiący się po podłączeniu do zasilania powerbank.

BEUC zauważyła, że chociaż platformy internetowe usuwają niebezpieczne produkty, gdy są o nich informowane, to często pojawiają się one ponownie. Jednym z głównych problemów jest to, że platformy uznają, że nie są odpowiedzialne za bezpieczeństwo sprzedawanych u nich produktów, a co za tym idzie, nie kontrolują z góry w wystarczającym stopniu wiarygodności sprzedawców - argumentuje BEUC.

"Grupy konsumentów wielokrotnie zgłaszały niebezpieczne produkty, po których platformy je usuwały. Nie może to jednak stać się sposobem działania na rzecz bezpieczeństwa konsumentów, ponieważ w internecie pojawiają się podobne lub nowe niebezpieczne produkty" - zauważyła Goyens.

BEUC uważa, że UE powinna zmienić regulacje tak, by platformy internetowe były odpowiedziane za sprzedaż niebezpiecznych produktów na swoich stronach. Z kolei władze krajowe powinny je poddawać większej kontroli.

Żaden z siedmiu testowanych czujników tlenku węgla nie wykrył śmiertelnych ilości tego gazu. Cztery z nich były też zbyt ciche. Wszystkie cztery testowane czujniki dymu nie wykrywały dymu ze spalania drewna, bawełny lub plastiku.

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.51.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!