Polacy są zainteresowani promocjami, co potwierdza popularność gazetek promocyjnych. Każdego roku trafia ich na rynek nawet 6 mld. Co więcej aż 59 proc. badanych uznaje je za przydatne w trakcie zakupów.

Najważniejszym kryterium wyboru towaru w sklepie pozostaje cena, mimo iż wielu klientów zwraca uwagę na takie aspekty jak jakość, czy nazwa producenta. Rzeczpospolita podkreśla, że statystyczny dorosły robi zakupy w 3-5 sieciach handlowych i bez oporów porzuca je na rzecz innych, które mają bardziej atrakcyjną ofertę. 

Andrzej Faliński, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, podkreśla na łamach dziennika, że konkurencja zawsze była ostra, jednak teraz wpływają na nią zapowiedzi wprowadzenia podatku handlowego. Skłania to firmy do podjęcia działań mających na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży.

Więcej czytaj we wtorkowym wydaniu Rzeczpospolitej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl