Co trzeci właściciel sklepu, który pracuje poza internetem, zadeklarował chęć założenia sklepu online w dającej się określić perspektywie czasowej – wynika z badania przeprowadzonego przez pracownię Millward Brown na zlecenie DreamCommerce. Za najważniejsze zalety tego kanału sprzedaży uznają oni dotarcie do nowych klientów i związane z tym zwiększenie obrotów (większy rynek zbytu). Na kolejnych miejscach wymieniane są: łatwość w dotarciu do klienta, brak konieczności prowadzenia magazynu stacjonarnego i elastyczny czas pracy.
W raporcie czytamy również, że głównymi obawami przed uruchomieniem internetowej wersji sklepu są potencjalne trudności techniczne, takie jak zmiana funkcjonowania i organizacji sprzedaży oraz problemy logistyczne. Niektórzy przedsiębiorcy powołują się także na koszt działalności w internecie (w tym koszt infrastruktury IT) i presję cenową w tym kanale sprzedaży, swoją obecność w sieci ograniczając np. do sprzedaży przez Allegro.
– Część przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jakim ułatwieniem w prowadzeniu biznesu może być obecność w internecie – ocenia Tomasz Tybon, dyrektor marketingu i sprzedaży w DreamCommerce, dostawcy oprogramowania Shoper. – Dlatego tak ważna jest możliwość bezpłatnego przetestowania platformy e-sklepowej przed jej zakupem. Wielu klientów właśnie po zapoznaniu się z funkcjami oprogramowania e-commerce decyduje się na uruchomienie profesjonalnego e-biznesu, przekonując się, że ich wcześniejsze obawy były nieuzasadnione – dodaje Tomasz Tybon.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

komentarze (2)
E-commerce niewątpliwie jest przyszłością handlu - zarówno detalicznego jak i hurtowego. Dla hurtowni/producentów polecam hurtum.pl - platformę e-commerce umożliwiającą ofertowanie produktów w wybranych lokalizacjach i wieloma innymi funkcjonalnościami dopasowanymi do specyfiki rynku hurtowego.
OdpowiedzSystemy dla e-commerce, aplikacje do generowania zamówień i zarządzania sklepem: artmetic.pl
Odpowiedz