50 proc. obrotów małych sklepów generują alkohol i papierosy
W handlu tradycyjnym główne kategorie asortymentowe, które generują największe obroty to papierosy i wódka. Przy czym wódka odpowiada za 32,2 proc. obrotów, a papierosy za 17,3 proc. obrotów.
Pozostałe dobrze sprzedające się kategorie to: żywność paczkowana i mrożonki - 12,7 proc. obrotów, 8,7 proc. słodycze i przekąski, 7 proc. nabiał, a 14,4 proc. napoje bezalkoholowe.
Oczywiście kategorie, które nie są w sklepie najbardziej dochodowymi często decydują o tym, że klient odwiedza dany sklep, więc ich utrzymywanie jest dla sklepu konieczne.
Klienci wybierając sklep osiedlowym kierują się jego bliskością, czyli lokalizacją obok domu lub pracy, dobrą atmosferą czyli faktem, że znają ekspedientki i są dobrze obsługiwani, szybkością robienia zakupów bez kolejek, świeżym, jakościowym asortymentem, możliwością zapłaty kartą.
