Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

500 nowych sklepów Intermarche i Bricomarche w Polsce

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché, w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. W całym roku mają one sięgnąć 5,85 mld zł. Żeby utrzymać tempo rozwoju na trudnym rynku i przy utrzymującej się deflacji, Grupa zmienia koncept sklepów Intermarché. Wprowadza też możliwość zamawiania zakupów przez internet i ich odbiór w sklepie. Przyjęta przez Bricomarché polityka cenowa przynosi bardzo dobre efekty. W ciągu pięciu lat pod szyldami obu sieci powstanie 500 nowych sklepów.
  • Autor: Newseria
  • Data: 06-10-2015, 18:25
500 nowych sklepów Intermarche i Bricomarche w Polsce
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów (fot. Piotr Waniorek/zelaznastudio.pl)

– W najbliższych pięciu latach chcielibyśmy zwiększyć liczbę naszych placówek, zarówno dla sieci Intermarché, jak i Bricomarché, o 500 sklepów – wyjaśnia w rozmowie z Newserią Patrick Renault, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce. – Do końca tego roku przybędzie 15 sklepów Intermarché i 17 Bricomarché.

Grupa w pierwszym półroczu wygenerowała 2,75 mld zł obrotów. Do końca roku mają one oscylować wokół 5,85 mld zł. Sama sieć Intermarché wypracowała 2,09 mld zł obrotów.

– Nasz rynek jest bardzo trudny. Wpływa na to deflacja, która na produktach spożywczych występuje od marca ubiegłego roku – mówi Krzysztof Waligórski, prezes dyrekcji handlowej Intermarché. – Nasza sieć i sklepy w nowym koncepcie radzą sobie przyzwoicie na tym rynku, notujemy wzrost obrotów.

Nowy koncept sklepów Intermarché uwzględnia zmieniające się preferencje klientów. Supermarkety będą miały nową aranżację, nowoczesny design, a także wzbogacą się o specjalne strefy produktowe.

– Stawiamy na produkty świeże, dlatego w naszych sklepach jest wędzarnia (mięso rozbieramy na miejscu), piekarnia, cukiernia oraz stoisko z warzywami i owocami. Te działy zostały przez nas zaakcentowane. Duży nacisk położyliśmy też na produkty gotowe, czyli do szybkiego przygotowania, oraz na produkty bio. Jako sieć francuska chcieliśmy wyróżnić się także szerokim asortymentem win – wymienia Waligórski.

Zmiany wprowadzono już w czterech sklepach: w Poznaniu, Zielonej Górze, Kluczborku i Międzychodzie. Do końca października nowym wizerunkiem zyskają kolejne cztery placówki: w Obornikach Wielkopolskich, Śremie, Turku oraz Brzesku. Jak podkreśla Waligórski, na razie reakcja klientów na nowy koncept jest bardzo pozytywna.

– 90 proc. respondentów odpowiedziało, że koncept jest bardzo przyjazny. 50 proc. klientów zadeklarowało – co nas bardzo cieszy – że będą robili częściej niż do tej pory zakupy w tym sklepie. To też się przekłada na wyniki – przekonuje Krzysztof Waligórski.

I dodaje, że wszystkie nowe placówki będą uruchamiane już w zmienionym koncepcie.

Sieć we wrześniu wprowadziła także usługę Drive, czyli możliwość zamówienia zakupów przez internet i odbioru w sklepie. W ofercie jest blisko 7,5 tys. produktów.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!