Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

7 zasad bezpiecznych zakupów online

Kupujący chcą mieć pewność, że proces płatności w internecie jest bezpieczny. Visa i banki dokładają wszelkich starań, aby sprostać temu oczekiwaniu. W tym celu wdrażają rozwiązania przeciwdziałające transakcjom oszukańczym, a także chronią wrażliwe dane i pomagają w odzyskaniu pieniędzy, w przypadku nieautoryzowanego użycia karty.  Konsumenci także mogą przyczynić się do zwiększenia swojej ochrony podczas zakupów w sieci – oto kilka przydatnych wskazówek:

7 zasad bezpiecznych zakupów online
fot. unsplash/ @rupixen

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 17-04-2020, 16:26

1. Wykorzystuj bezpieczne, szybkie i łatwe sposoby identyfikacji - nowe europejskie regulacje nakładają na banki wymóg pytania o dodatkowe potwierdzenie, że osoba dokonująca transakcji jest do tego uprawniona. Jeśli masz taką możliwość, stosuj takie metody weryfikacji tożsamości na smartfonie lub w aplikacji mobilnej banku, jak odcisk palca, czy rozpoznawanie twarzy. To znacznie ułatwi i przyspieszy proces bezpiecznego płacenia online. 

2. Zwracaj uwagę na „s” – płacąc w internecie, sprawdzaj czy adres URL strony internetowej zaczyna się od „https://" -  litera „s" na końcu wskazuje na bezpieczne połączenie.

3. Ustaw powiadomienia o nowych transakcjach – dzięki temu zyskujesz wgląd do aktywności na swoim koncie. Jeśli zauważysz nietypowe płatności, które nie były przez Ciebie dokonywane, od razu powiadom swój bank. Płatność kartą Visa, także dodaną do smartfona, gwarantuje, że w przypadku nieuzasadnionego obciążenia rachunku, jej właściciel ma możliwość otrzymania zwrotu pieniędzy zgodnie z zasadami obowiązującymi w danym banku.

4. Poznaj „chargeback” – dzięki tej usłudze, Twój bank ma możliwość odzyskania środków od banku detalisty, w sytuacji niedostarczenia usług bądź produktów opłaconych kartą Visa lub gdy dany sklep przestał istnieć. Dotyczy to także takich przypadków jak: odwołanie lotu, spowodowane bankructwem linii lotniczych, lub dostarczenie przez sprzedawcę koszulki w za dużym rozmiarze i odmowa przyjęcia zwrotu towaru. Jeśli w takich sytuacjach nie możesz porozumieć się ze sprzedawcą, a strata nie jest pokryta przez ubezpieczenie lub Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, masz możliwość skontaktowania się ze swoim bankiem, który może pomóc w odzyskaniu wydanych pieniędzy. Chargeback nie daje gwarancji zwrotu środków, ale warto mieć świadomość takiej możliwości oraz tego, że Visa obliguje bank do zapoznania się ze sprawą i jej sprawiedliwej oceny.

5. Uważaj na „phishing” – zachowaj czujność otrzymując podejrzane lub niespodziewane maile i telefony. To może być próba uzyskania Twoich wrażliwych danych, takich jak: numer konta, login lub hasło. Jeśli masz wątpliwości, nie klikaj w linki, nie otwieraj załączników i nie pobieraj plików.

więcej informacji:

Visa RSS ALERT    /    zakupy online RSS ALERT    /    płatności internetowe RSS ALERT    /    bezpieczeństwo płatności w internecie RSS ALERT

KOMENTARZE (0)



FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W zwiazku z ciszą wyborczą możliwość dodawania komentarzy została tymczasowo zablokowana.

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!