Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 24-08-2018, 15:10
Shopper staje przed półką i zauważa średnio tylko 4 na 10 produktów. Które z nich widzi? Te, które bardzo dobrze zna, których się spodziewa, że znajdzie je właśnie w tym miejscu na półce. Ale również dostrzega produkty, których do tej pory nie kupował. 70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką, a opakowanie produktu w dużym stopniu się do tego przyczynia. Jak opakowanie wpływa na zakup - sytuację komentuje, Małgorzata Głos, Client Business Partner w Nielsenie.
70 proc. decyzji zakupowych zapada przed półką
Fot. Shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Oczywiście, aby opakowanie przyciągnęło wzrok kupującego musi być atrakcyjne, ale czy to wystarczy? Dzisiejsi shopperzy coraz częściej szukając rozwiązań skrojonych na miarę - woda w butelkach z zakrętką typu sportcap jest zdecydowanie wygodniejszym rozwiązaniem zarówno dla sportowców, jak i dzieci. Sprzedaż wody w takich opakowaniach rośnie rok do roku dwucyfrowo! Duże znaczenie ma również personalizacja opakowań - dzisiejszy shopper chce się czuć wyjątkowo, dlatego też chętnie sięga po opakowania, na których znajdzie swoje imię czy też będzie ono nawiązywało do jego hobby czy upodobań – mówi Małgorzata Głos.

Shopperzy są w stanie zapłacić więcej za produkty o unikalnych zaletach. Przełomem w opakowaniach deserków dla dzieci są saszetki, które mają wiele przewag nad tradycyjnym słoiczkiem - aby zjeść taki posiłek, dziecko nie potrzebuje łyżeczki, a opakowanie zachęca do samodzielnej konsumpcji.  

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!