Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

70 proc. firm chciałoby zaszczepić pracowników przeciw COVID-19

70 proc. przedsiębiorców zaszczepiłoby swoich pracowników przeciw koronawirusowi, gdyby mieli taką możliwość – wynika z badania „KoronaBilans MŚP” Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Najwięcej takich deklaracji jest w branży handlowej.

70 proc. firm chciałoby zaszczepić pracowników przeciw COVID-19
70 proc. firm chciałoby zaszczepić pracowników przeciw COVID-19; fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 11-03-2021, 09:36

Według badania "KoronaBilans MŚP" Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej 70,4 proc. przedsiębiorców "chętnie zaszczepiłoby swoich pracowników, gdyby mieli taką możliwość". Wskazywali, że zdecydowaliby się na ten krok, bo "szczepienia zabezpieczą pracowników przed koronawirusem" (71 proc.), a także zwiększą poczucie bezpieczeństwa w firmie (68 proc.). Prawie 22 proc. uważa, że szczepienia zorganizowane przez firmę byłyby szybko zrealizowane. Najwięcej firm, które wyraziło chęć szczepienia działa w branży handlowej (prawie 78 proc.).

Z kolei przedsiębiorcy, którzy nie zaszczepiliby załogi (10 proc.), argumentują, że jest to indywidualna decyzja pracownika. Dla blisko 7 proc. koszty akcji byłyby zbyt wysokie. Natomiast 40 proc. "obawia się brania na siebie odpowiedzialności za skutki uboczne szczepionki".

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Bieżący "KoronaBilans MŚP", który od początku pandemii bada sytuację ekonomiczną małych i średnich firm, pokazuje że firmy nadal wstrzymują się przed inwestowaniem. 13 proc. przedsiębiorstw zamierza w najbliższych trzech miesiącach wydać pieniądze na rozwój, a 79 proc. nie ma takich planów. W poprzednim badaniu było to odpowiednio 12 proc. i 80 proc.

"Przedsiębiorstwa zamiast się rozwijać, wolą akumulować gotówkę, aby móc finansować bieżącą działalność. Ta wstrzemięźliwość, co zrozumiałe, jest podyktowana niepewnością panującą w gospodarce" - wskazał PAP prezes Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej Adam Łącki, komentując wyniki badania.

Łącki zwrócił uwagę, że małe i średnie firmy, które zdecydowały się przeznaczyć pieniądze na inwestycje, przede wszystkim kupią nowe maszyny i sprzęt. Jest to 62 proc. wskazań - najwięcej od początku badania. Natomiast 26 proc. przedsiębiorców rozbuduje systemy IT, takie jak strony www, aplikacje, czy sklepy on-line (26 proc.), a co 10. ma w planach remont lub prace budowlane. Z kolei 13 proc. firm zamierza kupić lub wydzierżawić nowe lokale, a tyle samo - zamówić półprodukty i komponenty. Najmniejszym zainteresowaniem cieszy się obecnie zakup gruntów - niecałe 8 proc.

Cytowany w badaniu Dariusz Szkaradek, prezes firmy faktoringowej NFG współpracującej z KRD zaznaczył, że plany inwestycyjne "rosną wraz z wielkością przedsiębiorstwa". "W przypadku mikrofirm zaledwie 6 proc. przedsiębiorstw myśli o inwestowaniu, a wśród firm średnich takie plany ma już ponad sześć razy więcej podmiotów" - wskazał. Dodał, że "największą świadomość inwestycji można obserwować w przedsiębiorstwach produkcyjnych, bo właśnie one w pandemii prosperują najlepiej".

więcej informacji:

szczepionka RSS ALERT    /    branża handlowa RSS ALERT    /    pracownicy handlu RSS ALERT    /    szczepienia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!