• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

72 proc. Polaków preferuje częste zakupy spożywcze

Prawie 79 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że nie oszczędza z myślą o emeryturze, ponad połowa (63 proc.) robi zakupy bez wcześniejszego przygotowania listy potrzebnych artykułów, a co piąty badany płaci w sklepie kartą płatniczą i kredytową, pomimo często związanymi z takimi operacjami dodatkowymi kosztami i prowizjami – takie są najważniejsze wnioski opublikowanego dziś badania "Polacy a domowe finanse" przygotowanego na zlecenie EGB Investments SA.
  • Autor: pr
  • Data: 05-06-2012, 16:04

Z raportu wynika, iż 72 proc. Polaków preferuje częste (codziennie lub kilka razy w tygodniu) zakupy podstawowych produktów żywnościowych i artykułów chemii gospodarczej. Im wyższy poziom dochodu netto na osobę w gospodarstwie domowym, tym bardziej ograniczamy liczbę wizyt w sklepie na rzecz "hurtowych" zakupów raz w tygodniu.

Niewiele ponad jedna trzecia Polaków przygotowuje listę tego, co zamierza kupić. Najczęściej robią tak mieszkańcy miast powyżej 500 tys. mieszkańców (blisko połowa z nich) oraz co drugi badany z miesięcznym dochodem netto na osobę poniżej 500 zł. Natomiast aż 15 proc. wszystkich ankietowanych robi zakupy pod wpływem impulsu.

-Badanie potwierdziło, że zdecydowanie preferujemy płacić za dokonane zakupy gotówką. Dzięki temu łatwiej kontrolujemy wydatki i od razu wiemy, ile nam jeszcze zostało pieniędzy w portfelu - wyjaśnia dr Krzysztof Matela, prezes zarządu EGB Investments SA.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • blogkupca.pl 2012-06-05 16:35:54

    Dokładnie tak jest. Wyniki którymi dysponuję pokazują idealnie iż nie umiemy robić rozsądnie zakupów. Wydajemy za dużo, bez jakiejkolwiek logiki, kupujemy bez ładu, jakbyśmy byli w jakimś amoku. A że przy tym wydajemy więcej o jakieś 20% w skali miesiąca? No cóż wszystko jeszcze przed nami. Nauczymy się zawsze tak samo: na własnych błędach.

    Odpowiedz
  • Również były klient 2014-01-02 22:05:18

    Sklep Wrangler Lee W Focus Mall w Rybniku to wielkie nieporozumienie. Ten sklep powinno się omijać wielkim łukiem. Z takim chamstwem z jakim miałam do czynienia ze strony właściciela tego punktu sprzedaży, bo trudno to pomieszczenie nazwać inaczej nie potkałam się wcześniej. Złożenie reklamacji i pozytywne załatwienie sprawy jest raczej niemożliwe.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!