Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

8 kwietnia 2009 roku Starbucks rozpocznie działaność w Polsce

Oficjalne otwarcie pierwszej w Polsce kawiarni Starbucks nastąpi 8 kwietnia 2009 roku w Warszawie przy ulicy Nowy Świat 62. Drugi lokal sieci zostanie uruchomiony 16 kwietnia we Wrocławiu. Będzie on zlokalizowana w budynku biurowym Grunwaldzki Center, który jednocześnie jest siedzibą firmy AmRest, operatora który wprowadził sieć na polski rynek będzie odpowiadał za jej dalszy rozwój.

8 kwietnia 2009 roku Starbucks rozpocznie działaność w Polsce

Autor: Adam Domagała, portalspożywczy.pl
Data: 07-04-2009, 12:51

- Starbucks długo czekał na odpowiedni moment, aby wejść do Polski, kraju, w którym kultura kawiarniana została tak entuzjastycznie przyjęta. Bardzo cieszymy się, że możemy uczestniczyć w dalszym rozwoju kultury picia kawy w Polsce oraz stać się częścią lokalnej społeczności - powiedział na dzisiejszej konferencji inaugurującej obecność Starbuksa w Polsce dodał O'Malley, dyrektor zarządzający AmRest Coffee Europę Centralną (Polska, Czechy, Węgry).

Jak już pisaliśmy na naszym portalu nie wiadomo jeszcze jak będzie przebiegał rozwój sieci w Polsce. Czy Starbucks przejmie inną sieć kawiarni żeby od razu ugruntować swoją pozycję w naszym kraju, czy może będzie liczył na nowe lokalizacje, które mogą pojawić się na rynku w wyniku wycofywania się niektórych instytucji finansowych z najmu lokali na prestiżowych ulicach miast.

Na dzisiejszej konferencji przedstawiciele Starbucksa nie chcieli zdradzać dalszych planów rozwoju w Polsce. Podkreślali jednak, że nasz kraj jest znakomitym punktem wyjścia do dalszej ekspansji sieci w tej części Europy. - Polska, podobnie jak pozostałe kraje Europy Środkowej i Wschodniej, jest dla Starbucks rynkiem o dużym potencjale wzrostu. Chcemy efektywnie wykorzystać obecnie istniejące strategiczne partnerstwa w celu przyspieszenia naszej ekspansji poza Stanami Zjednoczonymi - dodał Buck Hendrix, prezes Starbucks na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

Buck Hendrix podkreślał też, że niedawne informacje o zamknięciach niektórych kawiarni w Stanach Zjednoczonych nie wynikają z problemów sieci, a były jedynie rezultatem przeprowadzonej restrukturyzacji. - Chcę zaznaczyć, że zamknęliśmy jedynie te kawiarnie, które miały najgorsze wyniki. Dzięki tej restrukturyzacji jesteśmy lepiej przygotowani do ogólnego światowego spowolnienia gospodarczego - dodał Buck Hendrix. Według słów prezesa Starbucks na Europę, Bliski Wschód i Afrykę firma dzięki restrukturyzacji zaoszczędziła ok. 500 mln USD.

Starbucks jest obecnie największą siecią kawiarni na świecie - w ciągu tygodnia Starbucks obsługuje ok. 50 mln klientów. Polska jest 50 krajem, w którym firma rozpoczęła działalność.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Starbucks RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    kawiarnia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • star$ 2009-04-08 09:36:48
    Bylem wlasnie w tym Starbucksie. Masa ludzi! A kawa calkiem calkiem. Bede kibicowac rozwojowi sieci

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.107.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!