• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

83 proc. mieszkańców dużych miejscowości to korzysta z centrów handlowych

83 proc. mieszkańców dużych miejscowości to stali klienci centrów handlowych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie METRO PROPERTIES.
  • Autor: PP
  • Data: 25-11-2021, 10:34
83 proc. mieszkańców dużych miejscowości to korzysta z centrów handlowych
83 proc. mieszkańców dużych miejscowości to stali klienci centrów handlowych; fot. mat.pras.

- Zmieniają się modele zachowań klientów, bo dzisiaj kupujemy częściej w pojedynkę, bardziej kompleksowo, a w samym obiekcie przebywamy krócej. Jednak potrzeba bezpośrednich doświadczeń zakupowych jest nadal silna. Deklaruje ją zdecydowana większość respondentów, co pokazuje, jak ważną część naszej codzienności stanowią centra handlowe, jako miejsca, gdzie sprawnie i bezpiecznie możemy zrealizować nasze zróżnicowane potrzeby zakupowe – mówi Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu METRO PROPERTIES w Polsce.

W grupie stałych klientów centrów handlowych aż 62 procent odwiedza je raz w tygodniu, by zrobić zakupy w sklepach wielu kategorii. Największą reprezentację stanowią mieszkańcy Śląska, nieco mniej jest ich w Polsce centralnej. Mieszkańcy Warszawy i Krakowa częściej wybierają zakupy w pojedynkę (46% / 47%), z kolei klienci na Śląsku zdecydowanie nie lubią samotnych wypraw do centrum handlowego. W Częstochowie, Zabrzu, Bytomiu i Czeladzi w pasażach handlowych najczęściej spotkamy rodziny (47%). Rzadziej jednak na zakupy wybierają się z dziećmi, najczęściej są to małżonkowie lub partnerzy.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Lokalizacja centrum handlowego najważniejsza

Nadal najważniejszym czynnikiem przy wyborze centrum handlowego pozostaje lokalizacja – wskazuje na nią aż 56 procent badanych, zwłaszcza mieszkańcy największych aglomeracji: Warszawy, Krakowa, Poznania i Łodzi. Istotnymi elementami są również promocje
i wyprzedaże, przystępny poziom cenowy, obecność sklepu spożywczego, dogodny dojazd
i różnorodna oferta.

Wiele miejsca w badaniu poświęcono również kwestiom bezpieczeństwa w obliczu trwającej pandemii. Zdecydowanym numerem jeden, na który wskazali respondenci, jest brak tłoku (55%). Najbardziej wrażliwi na ten czynnik są mieszkańcy Warszawy, najmniej klienci
z Częstochowy. Drugim kluczowym elementem jest możliwość zrobienia szybkich zakupów (46%) oraz przestrzeganie noszenia maseczek i dezynfekcji rąk (42%).

Powrót do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii

Spośród badanych, najwięcej entuzjastów zakupów online mieszka w Warszawie i Krakowie (38% / 39%), najmniej natomiast w Bytomiu i Czeladzi (27% / 28%). Do swoich zwyczajów zakupowych sprzed pandemii wróciło najwięcej mieszkańców Zabrza (43%), najmniej natomiast w Krakowie (29%). Mieszkańcy stolicy najczęściej unikają chodzenia do centrów handlowych – to grupa 16 procent respondentów. W Radomiu i Bytomiu taką opinie wyraziło 5 procent badanych.

Badanie, na zlecenie METRO PROPERTIES Polska, wykonała agencja badawcza Inquiry. Wyniki internetowej ankiety wypełniło 2038 respondentów, mieszkańców dziewięciu stref lokalnych w pięciu regionach kraju: na Mazowszu, w Wielkopolsce, Łodzi, Małopolsce
i na Śląsku.

METRO PROPERTIES zarządza siecią dziewięciu centrów popularnej marki M1 w Polsce, zlokalizowanymi w centralnej i południowej części kraju. To 450 tysięcy m² powierzchni handlowej, na której swoje sklepy i punkty usługowe prowadzi ponad 900 najemców niemal wszystkich branż.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!