Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Abramowicz: Nie chcemy żeby w polskim handlu zostały same duże sieci

- Dla konsumentów i producentów nie będzie korzystną sytuacja, w której w polskim handlu pozostaną same duże sieci. Rynek działa najlepiej gdy jest zróżnicowany i działa na nim wiele podmiotów - mówił Adam Abramowicz, poseł PiS i przewodniczący Parlamentarnego Zespołu na rzecz Wspierania Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego podczas konferencji POHiD „Perspektywy i zagrożenia dla handlu nowoczesnego w Polsce”.

Abramowicz: Nie chcemy żeby w polskim handlu zostały same duże sieci
Adam Abramowicz, poseł PiS, fot. abramowicz.com.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-10-2016, 14:00

Adam Abramowicz przyznał, że małe i średnie sklepy potrzebują oddechu.

- Nie jest tak, że dla konsumenta i producenta korzystna będzie sytuacja, w której transformacja polskiego handlu zakończy się tym, że na rynku zostaną same duże sieci. Nie chcemy do tego dopuścić. Dlatego najlepsze jest zróżnicowanie rynku, im więcej podmiotów, tym lepiej - dodał.

Poseł PiS nawiązał także do dyskusji nad wprowadzeniem podatku przychodowego.

- Jako zespół mówiliśmy do Ministerstwa Finansów i do rządu, że ze strony przedsiębiorców płynie oczekiwanie zamiany podatku dochodowego w obecnej formie na podatek przychodowy. Bardzo wiele środowisk twierdzi, że byłoby to rozwiązanie problemu niepłacenia podatków i agresywnej optymalizacji. Wchodzimy w moment kiedy ta dyskusja będzie bardziej intensywna - dodał.

Jak przyznał obecnie rząd zaczyna pracować nad podatkiem jednolitym. 

- Będziemy dyskutować z rządem i zastanawiać się czy nie byłaby lepsza nieco inna jego forma. Oczywiście taki ryczałtowy CIT musiałby być dostosowany do rentowności przedsiębiorstw handlowych. Wtedy mamy prostą sprawę: wszyscy płacą ten podatek, nikt go nie unika, a my możemy zaplanować wyższe wpływy do budżetu niż dzisiaj. Nie będzie można optymalizować, a przedsiębiorstwa pozbędą się kłopotu szukania kosztów - dodał.

Abramowicz zaznaczył także, że kompromis w sprawie stawki liniowej jest możliwy. - Będziemy o tym mówić. Możemy wrócić do tego pomysłu, ale kwota wolna musi być - mówił.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (2)

  • handlowiec 2016-10-09 12:26:59
    Jeśli nastąpi zagłada małych, a szczególnie średnich firm handlowych, to wielkie sieci zniszczą przedsiębiorstwa produkcyjne i rolnictwo. Wyniszczenie dotknie głównie polskich producentów, gdyż międzynarodowe poradzą sobie. Pan Poseł ma racje, musi być kwota wolna dla małych i średnich firm.
  • Jednoosobowa Rada Racjonalnośc 2016-10-10 11:16:20
    W małych sklepach ceny są wyższe o 20% niż w dużych i jest ograniczony =asortyment. Jako konsument w dużym mieście wolę kupować w dużych sklepach bo mam taniej i wszystko w jednym miejscu. Małe sklepy będą działać w mniejszych miejscowościach i powinny się zrzeszać w większe organizacje. Jak na Węgrzech kumpel Kaczyńskiego wziął się za reformowanie handlu to teraz Węgrzy mają ceny o 30% wyższe niż w Polsce.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.167.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!