• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Akcja: Warto kupować polskie produkty

Niedługo rusza nowa kampania pod hasłem „Kupuj Nasze.Pl". Akcja będzie organizowana z udziałem polskich firm, ośrodków akademickich i mediów. Ma pokazać, dlaczego warto kupować polskie produkty i jak ważne dla ojczystej gospodarki są codzienne wybory przy sklepowej półce.
  • Autor: po.org.pl
  • Data: 09-01-2009, 14:50
Akcja: Warto kupować polskie produkty

Okazuje się, że patriotyzm ma znaczenie także wtedy, gdy chodzimy pomiędzy sklepowymi regałami. Z tą różnicą, że wówczas nazywa się on fachowo „etnocentryzmem konsumenckim". Ale czy rzeczywiście nabywcy wchodząc do sklepu już są zdecydowani, jakiej produkcji towar chcą kupić? A jeśli tak, to czy wybierają polskiego producenta?

Podobno w przypadku pewnych towarów - tak. Niektóre firmy i marki tak mocno zakorzeniły się w naszej świadomości, że nie wyobrażamy sobie, że można kupić produkt obcego wytwórcy. Tak jest na przykład ze słodyczami. Bardzo często szukamy czekolad i cukierków wedlowskich. Mamy kupują dla swoich pociech produkowane przez polskie firmy soczki , panie często wybierają kremy polskiej produkcji itd. Także nabywcy mebli na ogół kupują te wyrabiane w Polsce.

Na dodatek w polskim społeczeństwie wskaźnik konsumenckiego etnocentryzmu wciąż rośnie. W 2004 roku tylko 5 procent z nas robiąc zakupy zwracało uwagę na kraj pochodzenia producenta danego towaru, natomiast w 2006 roku robiło to już 13 procent kupujących. Podobno największym uznaniem cieszy się nasza żywność - Polacy zdecydowanie przedkładają ją nad artykuły spożywcze pochodzące z eksportu. Jednak nie jest już tak z odzieżą; dlatego producenci nadają swoim wyrobom angielskie nazwy. Wtedy sprzedają się lepiej. Ciągle jeszcze w mentalności wielu Polaków zakorzenione są przyzwyczajenia z epoki komunizmu, kiedy produkt z importu był synonimem luksusu.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jednak niektóre firmy całe lata ciężko pracowały nad przywiązaniem klientów do swoich produktów. Marka „Wedel" zarabiała na renomę już długo przed wojną. Dzisiejsi odnoszący sukcesy producenci mogliby godzinami opowiadać, jak ciężka była ich droga na szczyty. Jak widać, opłaciło się. Oczywiście bardzo duże znaczenie ma też odpowiednio przemyślana i przeprowadzona kampania reklamowa. A czy ma znaczenie kampania mająca przywiązać konsumentów do rodzimych marek?

Było też już kilka tych kampanii i haseł: „Kupując polskie produkty dajesz pracę", „Teraz Polska", „590 - dobre, bo polskie", choć akurat w haśle tej ostatniej kampanii tkwił błąd, gdyż co prawda według kodu kreskowego EAN (od angielskich słów European Article Numbering) Polsce przypisany jest prefiks 590, ale wcale nie muszą być nim opatrzone towary wyprodukowane w naszym kraju (zależy to od firmy sprzedającej artykuł w Polsce).

W kampanii „Dajesz pracę" mógł uczestniczyć każdy przedsiębiorca, który wykupił stosowną licencję na dany produkt, przy czym w 51 proc. musiał powstać on w Polsce i być wykonany przy użyciu polskich maszyn.

Według przepisów Unii Europejskiej wszystkie kampanie namawiające do kupowania rodzimych towarów muszą mieć charakter programów prywatnych, gdyż niedozwolona jest jakakolwiek pomoc ze strony państwa.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!