Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Akcje promocyjne w B2B i B2C: które są skuteczne?

Wachlarz akcji promocyjnych różni się w zależności od modelu biznesowego - mówi Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.
  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 12-02-2022, 15:14
Akcje promocyjne w B2B i B2C: które są skuteczne?
Akcje promocyjne: które są najbardziej skuteczne? Fot. shutterstock

Akcje promocyjne w B2B i B2C

- 72 proc. firm w Polsce organizuje obecnie akcje wsparcia sprzedaży. Mam na myśli konkursy, loterie, programy lojalnościowe czy wszelkiego rodzaju promocje. 36 proc. robi to bardzo często, czyli minimum raz w miesiącu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.

- Wachlarz akcji promocyjnych różni się w zależności od modelu biznesowego. W B2C, czyli biznesie skierowanym na konsumenta, królują głównie akcje krótkie, aktywizujące, np. promocje, konkursy czy loterie, które są postrzegane jako najskuteczniejsze i których efekt jest oczekiwany w krótkim terminie kilku tygodni czy miesięcy - dodaje.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Inaczej to wygląda na rynku B2B, na którym firmy starają się skierować swoje budżety na akcje długofalowe – programy lojalnościowe czy partnerskie i to one są postrzegane jako te najskuteczniejsze. W przypadku partnerów czy kontrahentów, w podobnym wymiarze są wykorzystywane krótko- jak i długoterminowe akcje i obie wydają się być równie skuteczne - tłumaczy.

E-konsumenci rosną w siłę

Na ile pandemia zmieniła zachowania konsumenckie? – Największą zmianą jest odsetek Polaków robiących zakupy w sieci, który wzrósł o 4 punkty procentowe w ubiegłym roku – aż do 77 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jest to kolejny rok wzrostu odsetka kupujących w sieci i może się to przede wszystkim wiązać z pandemią covida i wszystkimi ograniczeniami, które spotkały handel tradycyjny - opowiada.

- Z naszych analiz wynika, że aż 30 proc. e-konsumentów kupuje w sieci jeszcze więcej produktów. 33 proc. robi zakupy przez internet częściej, a dla 13 proc. badanych online jest kanałem pierwszego wyboru przy poszukiwaniu różnego rodzaju produktów. To co możemy zauważyć, to również spadek zainteresowania obniżkami cen w ciągu ostatnich lat. Jest to znak większej dojrzałości i świadomości konsumentów - uważa Karol Kamas.

Co można podpowiedzieć producentom, dystrybutorom oraz sieciom handlowym w zakresie akcji promocyjnych? Czy Polacy nadal uwielbiają promocje? Co jest główną motywacją dla konsumentów do brania udziału w akcjach promocyjnych? Jakie nagrody wybrać do akcji? Zapraszamy do wysłuchania całego podcastu!

Należy kliknąć na poniższy prostokąt - zostaniemy wtedy przeniesieni na stronę serwisu Spotify. Jeśli się nie otworzy, można się w nim zarejestrować za darmo. 

 

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!