Akcje promocyjne w B2B i B2C: które są skuteczne?
- Autor: Olimpia Wolf
- Data: 12-02-2022, 15:14

Akcje promocyjne w B2B i B2C
- 72 proc. firm w Polsce organizuje obecnie akcje wsparcia sprzedaży. Mam na myśli konkursy, loterie, programy lojalnościowe czy wszelkiego rodzaju promocje. 36 proc. robi to bardzo często, czyli minimum raz w miesiącu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Karol Kamas, dyrektor marketingu i rozwoju Sodexo Benefits and Rewards Services Polska Sp. z o.o.
- Wachlarz akcji promocyjnych różni się w zależności od modelu biznesowego. W B2C, czyli biznesie skierowanym na konsumenta, królują głównie akcje krótkie, aktywizujące, np. promocje, konkursy czy loterie, które są postrzegane jako najskuteczniejsze i których efekt jest oczekiwany w krótkim terminie kilku tygodni czy miesięcy - dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- Inaczej to wygląda na rynku B2B, na którym firmy starają się skierować swoje budżety na akcje długofalowe – programy lojalnościowe czy partnerskie i to one są postrzegane jako te najskuteczniejsze. W przypadku partnerów czy kontrahentów, w podobnym wymiarze są wykorzystywane krótko- jak i długoterminowe akcje i obie wydają się być równie skuteczne - tłumaczy.
E-konsumenci rosną w siłę
Na ile pandemia zmieniła zachowania konsumenckie? – Największą zmianą jest odsetek Polaków robiących zakupy w sieci, który wzrósł o 4 punkty procentowe w ubiegłym roku – aż do 77 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jest to kolejny rok wzrostu odsetka kupujących w sieci i może się to przede wszystkim wiązać z pandemią covida i wszystkimi ograniczeniami, które spotkały handel tradycyjny - opowiada.
- Z naszych analiz wynika, że aż 30 proc. e-konsumentów kupuje w sieci jeszcze więcej produktów. 33 proc. robi zakupy przez internet częściej, a dla 13 proc. badanych online jest kanałem pierwszego wyboru przy poszukiwaniu różnego rodzaju produktów. To co możemy zauważyć, to również spadek zainteresowania obniżkami cen w ciągu ostatnich lat. Jest to znak większej dojrzałości i świadomości konsumentów - uważa Karol Kamas.
Co można podpowiedzieć producentom, dystrybutorom oraz sieciom handlowym w zakresie akcji promocyjnych? Czy Polacy nadal uwielbiają promocje? Co jest główną motywacją dla konsumentów do brania udziału w akcjach promocyjnych? Jakie nagrody wybrać do akcji? Zapraszamy do wysłuchania całego podcastu!
Należy kliknąć na poniższy prostokąt - zostaniemy wtedy przeniesieni na stronę serwisu Spotify. Jeśli się nie otworzy, można się w nim zarejestrować za darmo.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
„Zyskoteka” w Carrefourze. Trwa akcja promocyjna w sieci
-
Ceny żywności: Obniżka VAT nie pomogła? (podcast)
-
Kolejna sieć podkreśla walkę z drożyzną i wprowadza Polotarczę
-
Ceny w sklepach zaczną rosnąć?
-
Ceny żywności, czyli teoria kontra praktyka (podcast)
-
Świąteczne benefity - jakie prezenty dostaną pracownicy handlu?
-
Sodexo: wszyscy chcą być nagradzani za lojalność
-
Sodexo: Pomagamy budować lojalność konsumentów i kontrahentów
-
FRSiH 2021: Cyfrowa transformacja branży FMCG
-
Rośnie zainteresowanie programami lojalnościowymi (badanie)
komentarze (0)