Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi będzie miał duże kłopoty na polskim rynku

Kilkakrotnie odkładana data uruchomienia pierwszych placówek oraz informacje o problemach z rozpoczęciem ekspansji Aldiego w Polsce znacznie osłabiły szanse niemieckiej sieci na szybki sukces.

Aldi będzie miał duże kłopoty na polskim rynku

Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 07-05-2008, 14:00

Pierwotnie sklepy miały ruszyć wiosną 2007 r. Według nieoficjalnych wypowiedzi przedstawicieli branży, problemem Aldiego jest niskiej jakości konsulting i obsługa administracyjna. - Jeżeli oni nie poskładali na czas właściwych wniosków o koncesje na alkohol, jeżeli nie pozałatwiali spraw lokalizacyjnych i własnościowych dla działek oraz istniejących już budynków, jeżeli nie rozpoznano dobrze miejsca ekspansji - oznacza to, że są nieprzygotowani, a ich konsulting to zwykła amatorszczyzna - komentuje jeden z analityków.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jedną z przyczyn zmian terminu otwarcia sklepów Aldiego w Polsce były problemy z systemem IT, który koordynuje pracę marketów i centrów dystrybucyjnych Aldiego w Polsce.

Niemal wszyscy pytani eksperci, analitycy i przedstawicie branży wróżą niemieckiej sieci trudną przeprawę na polskim rynku. - Ekspansja Aldiego będzie dość trudna, sieciom handlowym ciężko jest znaleźć dobrą kadrę, Niemcy na pewno zetknęli się z tym problemem - uważa Sławomir Nitek, wicedyrektor sieci Netto Polska. Poza tym, brakuje dobrych lokalizacji, a te, które się pojawiają, są bardzo drogie i nadal drożeją. Zaś działające już na rynku sieci pilnują pojawiających się działek pod inwestycje.

W rozwoju wszystkich sieci przeszkadzają także obowiązujące regulacje prawne związane z Ustawą o WOH; jest to szczególnie uciążliwe, gdy firma planuje masową ekspansję i szybki rozwój sieci sklepów. - Kilkadziesiąt planowanych przez Aldiego placówek to za mało, aby osiągnąć satysfakcjonujące wyniki finansowe. W przypadku dyskontów, żeby zarobić, trzeba mieć co najmniej 100 sprawnie działających sklepów.

W obecnych warunkach Aldiemu będzie trudno szybko rozwinąć sieć do takiej liczby - uważa Andrzej Faliński, sekretarz generalny Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. - Przypuszczam, że w przypadku Aldiego blitzkriegu na polskim rynku nie będzie. Aldi przegapił najlepszy czas na wejście na nasz rynek, który był jeszcze 3-4 lata temu.

Część specjalistów jest jednak zdania, że niemiecki operator jest graczem, który wykorzysta swoje doświadczenie oraz zaplecze finansowe i bez problemu znajdzie sobie miejsce na polskim rynku. - Aldi jest niezwykle tani i skuteczny w realizowaniu swojej strategii, będzie więc po prostu zwalczać słabszą polską konkurencję. I nie powinien mieć z tym większych problemów - argumentuje prof. Bernd Hallier, dyrektor EuroHandelsinstitut w Kolonii.

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    dyskont RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.146.10
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!