Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością

Sieć sklepów ALDI zachęca klientów do niemarnowania żywności i podpowiada, jak w ciekawy sposób wykorzystać pozostałości produktów spożywczych. W ten sposób, w ramach kampanii „W ALDI mamy moc niemarnowania” sieć edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością.

Aldi edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością
Aldi edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością, fot. shutterstock/Jonathan Weiss

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 17-11-2020, 13:43

Kampania realizowana jest od 16 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku aż 274 kg żywności. Problem nieracjonalnego gospodarowania produktami spożywczymi jest naprawdę duży. Właśnie dlatego sieć sklepów ALDI rozpoczęła kampanię edukacyjną dla klientów i promuje dobre zwyczaje w gospodarowaniu jedzeniem.

- Jednym z kluczowych filarów działania naszej firmy jest społeczna odpowiedzialność biznesu. W myśl tej idei, od lat podejmujemy działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego a także obniżając ich ceny. Teraz te działania uzupełniamy o działania edukacyjne skierowane do klientów. Promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi, zwiększamy wiedzę i świadomość naszych klientów, a tym samym przyczyniamy się do ograniczenia liczby marnowanej żywności. Wierzymy, że każde nawet pojedyncze działanie w tym zakresie ma sens – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

ALDI w swojej kampanii podkreśla, że produkty, z krótkim terminem przydatności do spożycia, z powodzeniem mogą być wykorzystywane w kuchni. Sieć prezentuje pomysły na to jak przechować produkty, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. ALDI podpowiada też jak wykorzystać resztki produktów np. obierki ziemniaków, czerstwy chleb czy ogryzki z jabłka. W tym celu sieć nawiązała współpracę z influencerką Anną Lesz, autorką książki "Bez marnowania. Kuchnia Zero Waste" oraz bloga www.zjem-cie.pl. 

W ramach kampanii ALDI przewidziało również konkurs, w którym zachęca klientów do podzielenia się przepisami na dania z resztek. Sieć uruchomiła też specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się szczegółowe przepisy i porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością.

Kampania „W ALDI mamy moc niemarnowania” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Fundacją Mamy i Taty –organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!