Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi Polska rozpoczyna stałą współpracę z Sylwią Majcher

Aldi Polska rozpoczyna stałą współpracę z Sylwią Majcher - dziennikarką, ekspertką od niemarnowania żywności.  Sieć rusza z programem Zero Waste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań.

Aldi Polska rozpoczyna stałą współpracę z Sylwią Majcher
Aldi Polska rozpoczyna stałą współpracę z Sylwią Majcher, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 07-04-2021, 14:52
  • Aldi Polska rozpoczyna stałą współpracę z Sylwią Majcher.
  • Dotychczas ambasadorka współpracowała już z siecią przy świątecznej odsłonie kampanii "1001 powodów, by wpaść do Aldi".
  • Teraz współpraca Majcher z Aldi zacieśnia się. Sieć rusza z programem Zero Waste, zachęcając klientów do mądrych zakupów i proekologicznych zachowań.

Sklepom Aldi w roku 2020 udało się poddać recyklingowi 1209,23 ton opakowań z papieru i tektury, 234,704 ton samego papieru i tektury, 281,88 ton folii transparentnej oraz 131,3 ton folii kolorowej. Właściwe gospodarowanie odpadami i niemarnowanie żywności to jedne z kluczowych celów ALDI w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.

By zwiększyć skalę swoich działań i poziom świadomości społecznej w tym zakresie sieć rusza z programem Małe Kroki do Zero Waste, do realizacji którego zaproszona została ekspertka Sylwia Majcher. Majcher jest dziennikarką, autorką książek, m.in. „Gotuję, nie marnuję. Kuchnia zero waste po polsku". Publikuje reportaże i wywiady, regularnie wypowiada się w kwestiach związanych z niemarnowaniem jedzenia, ochrony środowiska i racjonalnego wykorzystywania zasobów planety w gazetach, radiu i telewizji. Jako ekspertka krok po kroku wprowadzi klientów Aldi do świata Zero Waste, a pomogą jej w tym także aktorzy Klubu Komediowego, z którymi sieć współpracuje w ramach kampanii "1001 powodów, by wpaść do Aldi".
 
- Będąc odpowiedzialnym przedsiębiorcą staramy się minimalizować negatywne dla środowiska skutki naszej działalności. Mamy świadomość, że jako sieć sklepów spożywczych generujemy dużo odpadów, które jednak restrykcyjnie i według ściśle określonych reguł recyklingujemy. Dbamy o to, by każdy z pracowników był przeszkolony z zakresu sortowania tych odpadów, tak, by generowane śmieci łatwo można było przetworzyć. Każdy z nas jest też konsumentem i prowadzi własne gospodarstwo domowe i doskonale wiemy, że mądre zakupy są pierwszym krokiem do tego, by uniknąć marnowania żywności – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa Aldi Polska.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Z tego powodu postanowiliśmy podzielić się dobrymi praktykami z naszymi klientami, wspierając się autorytetem i doświadczeniem zewnętrznego eksperta. Wierzymy, że dzięki współpracy z Sylwią Majcher nasi klienci znajdą masę inspiracji i porad, które, w myśl idei Zero Waste przyczynią się do niemarnowania żywności – dodaje Katarzyna Bawoł.

Sylwia Majcher jako gość specjalny pojawi się w kolejnych spotach reklamowych ALDI z udziałem Klubu Komediowego. Opowie, czym jest zero waste, jakie produkty najczęściej marnujemy i jak robić rozsądnie zakupy, by więcej zostało w naszych portfelach. Jej porady i przepisy znajdą się także na specjalnej podstronie https://www.aldi.pl/zero-waste. Wśród kolejnych powodów, by wpaść do ALDI sieć wymienia między innymi bezpieczne i wygodne zakupy, czy szerokie alejki między regałami. Kampania z udziałem Sylwii Majcher i Klubu  Komediowego pojawi się w Internecie, w tym w social mediach, na You Tubie, w gazetkach, radiu i w sklepach ALDI.

To nie jedyne działania, które sieć stosuje w ramach dbałości o środowisko, mądrego gospodarowania odpadami i niemarnowania żywności. W 2020 roku już 93% sklepów ALDI aktywnie oddawało żywność organizacjom charytatywnym. Odbiory wciąż realizowane są minimum 2-3 razy w tygodniu, a głównym beneficjentem jest Caritas Polska.

Jako Grupa ALDI Nord przedsiębiorca zobowiązał się globalnie (w ramach całej organizacji) obniżyć emisje gazów cieplarnianych do końca 2021 roku o 40% w porównaniu z rokiem wyjściowym 2015. W tym celu sieć wyposaża swoje sklepy w ekologiczne oświetlenie LEDowe - obecnie 124 sklepy posiadają takie oświetlenie oraz instalacje fotowoltaiczne. ALDI zapowiada, że na opakowaniach marek własnych systematycznie będą pojawiać się oznakowania, które pozwolą na łatwą identyfikację tego, do jakiego pojemnika powinien trafić odpad, by mógł w łatwy sposób zostać poddany obróbce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    GOZ RSS ALERT    /    zielona gospodarka RSS ALERT    /    żywność RSS ALERT    /    Sylwia Majcher RSS ALERT    /    zero waste RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!