Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Aldi rusza na podbój rynku

Największa w Europie sieć dyskontowa - już w Polsce. W poniedziałek siedem pierwszych sklepów przywita klientów - podaje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 25-02-2008, 15:34

Zapowiadany od wielu miesięcy i kilkukrotnie przekładany debiut największej w Europie sieci dyskontowej w Polsce jest faktem. Choć na sporo mniejszą niż wcześniej zapowiadano skalę. W najbliższy poniedziałek rusza siedem sklepów Aldiego.
Aldi pojawi się w Brzegu, Poznaniu, Jeleniej Górze, Głogowie, Brzegu, Sulechowie, Żorach i Tarnowskich Górach.
Dziś nie udało się ustalić, gdzie planowane są kolejne placówki i ile ich będzie, jednak jak wcześniej nieoficjalnie informowali przedstawiciele Aldiego firma na początek chce otworzyć w Polsce 20 - 30 placówek. Największym konkurentem dla nowej sieci są inne sieci dyskontowe, jak: Biedronka, Lidl czy Netto. - Poważnie traktujemy każdego rywala i z uwagą będziemy się przyglądać nowemu graczowi na rynku - mówi Sławomir Nitek, wicedyrektor Netto.
Debiut na pewno odbije się echem - Aldi jest znany z cen niższych o 30 - 40 proc. niż u konkurencji. W ofercie polskich sklepów na pewno znajdzie się sprzęt elektroniczny marki Medion, która należy do grupy Aldi i jest dostępna tylko w jego sklepach. Dlatego na klientów pierwszego dnia czekają laptopy za 1,4 tys. zł brutto. W niskich cenach czekają też telewizory, odtwarzacze DVD i inny drobny sprzęt ADG i RTV.
O sile Aldiego świadczy jednak zawsze bardzo tania żywność, głównie marek własnych. Polacy jednak nie należą do ich entuzjastów, nawet mimo niskich cen. Jak wynika z badań firmy Nielsen, w sprzedaży żywności udział marek własnych w 2007 r. wynosił jedynie 8,5 proc. i w porównaniu z rokiem wcześniejszym zmniejszył się o 0,2 proc. Z kolei w przypadku produktów chemicznych ich udział spadł 0,1 proc. do 8,2 proc. wartości rynku. W wielu krajach Europy Zachodniej ich udział przekracza 30 proc. Jedynie 28 proc. z nas uważa, że jeśli w sklepie nie ma markowego produktu, to zastąpi go odpowiednikiem w postaci marki własnej, podczas gdy tak twierdzi 81 proc. Niemców.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!