Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi stawia na zieloną energię i ogranicza emisję CO2

Grupa Przedsiębiorstw Aldi Nord zapowiada, że do końca 2021 roku wykorzystywać będzie więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Do końca 2021 cała Grupa Przedsiębiorstw Aldi Nord ograniczy także o 40% emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z rokiem 2015.

Aldi stawia na zieloną energię i ogranicza emisję CO2
Aldi stawia na zieloną energię i ogranicza emisję CO2, fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2020, 13:48

Realizacja przyjętych celów klimatycznych w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord wiąże się z zastosowaniem szeregu nowych rozwiązań w sklepach i centrach dystrybucyjnych sieci. ALDI zapowiada m.in. wprowadzenie we wszystkich nowopowstałych placówkach i centrach logistycznych energooszczędnego oświetlenia LED..

Rozwiązanie to pozwoli ograniczyć o około 25% ilości wykorzystywanej w sklepach energii. Sieć wdraża też system umożliwiający zarządzanie danymi energetycznymi. System dostarczający informacje o dziennym zużyciu energii funkcjonuje już w Niemczech, a jego wdrożenieplanowane jest również w Polsce i Portugali.

Do końca 2021 r. ALDI wykorzystywać będzie też więcej zielonej energii. Zwiększona zostanie liczba sklepów i centrów logistycznych wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne. Dotychczas w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord zainstalowanych zostało 169 takich instalacji, co umożliwiło wyeliminowanie 13 900 ton emisji CO2 i pozwoliło na wytworzenie energii elektrycznej, która pozwala zaspokoić roczne zapotrzebowanie na elektryczność 13 000 gospodarstw domowych. ALDI opracowuje również politykę zakupu zielonej energii.

- Od sklepów po centra dystrybucji i biura administracyjne, tam, gdzie prowadzimy działalność naszym celem jest stopniowe zmniejszanie ilości zużywanej energii i zasobów naturalnych. Koncentrujemy się na obniżeniu emisji CO2i prowadzimy szereg działań, które mają przyczynić się do zmniejszenia naszego oddziaływania na klimat. Wierzymy, że wcielając je w życie przyczyniamy się do kształtowania postaw i przyjaznego otoczenia dla przyszłych pokoleń – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.

Realizacji celów klimatycznych jakie stawia sobie ALDI wiąże się również z usprawnianiem procesów chłodniczych. ALDI rozpoczęło wymianę używanych dotąd czynników chłodniczych na substancje alternatywne, bardziej przyjazne dla środowiska. W latach 2018 i 2019 ALDI zredukowało emisję związaną ze stratami środków chłodniczych o około 8%do około 85 000 ton CO2. By ograniczyć wpływ na środowisko optymalizowane są również procesy logistyczne, związane z transportem towarów.

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    OZE RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!