Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi wdraża restrykcyjną politykę zakupową bawełny

Sieć dyskontów ALDI deklaruje, że od 2025 r. całkowita ilość bawełny stosowanej do produkcji artykułów marki własnej będzie pochodziła z recyklingu lub posiadała certyfikat zgodny z jednym z międzynarodowych standardów zrównoważonego rozwoju. Polityka zakupowa bawełny ALDI reguluje zakup artykułów marki własnej, zawierających w swoim składzie bawełnę lub z zawartością bawełny w grupach asortymentowych: odzież oraz tekstylia domowe.

Aldi wdraża restrykcyjną politykę zakupową bawełny
Aldi wdraża restrykcyjną politykę zakupową bawełny, fot. Bjoern Wylezich / Shutterstock.com

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 21-01-2021, 15:47

Konwencjonalna uprawa bawełny niesie ze sobą wiele zagrożeń dla środowiska i ludzi. Jest to roślina delikatna i trudna w hodowli, dlatego wymaga zastosowania dużej ilości chemii rolnej oraz wody. Pestycydy używane do jej uprawy są wyjątkowo toksyczne, a ich bezpośredni kontakt ze skórą może nieść poważne konsekwencje zdrowotne, a nawet prowadzić do śmierci.

Szkodliwe substancje w postaci ścieków przenikają do gruntów, zanieczyszczając ekosystem. Natomiast ogromne zużycie wody wpływa na rozregulowanie naturalnej gospodarki wodnej w rejonach upraw. Istotnym problemem jest także zmuszanie dzieci do niewolniczej pracy przy zbiorach. Dlatego nadrzędnym celem działań ALDI jest właśnie dbałość o środowisko naturalne oraz poprawa sytuacji rodzin żyjących z uprawy bawełny.

W trosce o przyszłość kolejnych pokoleń sieć dba o poszanowanie praw człowieka, oszczędzanie zasobów naturalnych oraz redukcję zużycia wody i substancji chemicznych podczas produkcji tekstyliów i obuwia. ALDI, jako firma świadoma zagrożeń wynikających z toksycznej produkcji bawełny swoją politykę zakupową przenosi także na relacje z partnerami handlowymi dbając o to, by również oni nie używali bawełny z krajów, w których uprawie i zbiorom towarzyszy naruszanie praw człowieka. Z tego powodu ALDI kontraktowo wykluczyło stosowanie bawełny pochodzącej z Uzbekistanu i Turkmenistanu.

– Aby mieć pewność, że oferowane naszym klientom produkty marki własnej spełniają niezbędne wymagania od wszystkich naszych dostawców już na etapie składania oferty przetargowej wymagamy odpowiednich certyfikatów, w tym pozytywnych wyników audytów przeprowadzanych w zakładach produkcyjnych z tak zwanych krajów ryzyka – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik ds. Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska. - Zdajemy sobie sprawę, że jako przedsiębiorca mamy ogromy wpływ na nasze otoczenie, w tym na środowisko naturalne. Dlatego przystępujemy do wielu inicjatyw, zobowiązując tym samym siebie oraz naszych partnerów biznesowych do ochrony zasobów naturalnych, od produkcji po dostawę – dodaje Katarzyna Bawoł.

Od 2013 roku w ALDI realizowany jest projekt pod nazwą ALDI Factory Advancement (AFA). Ma on na celu poprawę warunków pracy w bangladeskich zakładach produkcyjnych, które wytwarzają towary dla sieci. Dzięki programom treningowym pracownicy i menadżerowie uczą się rozpoznawania problemów życia zawodowego oraz wspólnego poszukiwania rozwiązań, które odpowiadają ich obustronnym potrzebom. ALDI przyłączył się także m.in. do kampanii DETOX organizacji Greenpeace oraz inicjatywy Cotton made in Africa.

W 2020 r. sieć posiadała 54,7% produktów marki własnej z certyfikatami  FAIRTRADE, Global OrganicTextile Standard (GOTS), Organic Content Standard (OCS) 100/blended, Cottonmade in Africa (CmiA), BetterCottonInitiative (BCI).

Kupując produkty z bawełny BIO, klient ma pewność, że jej uprawa spełniła nie tylko restrykcyjne zasady rolnictwa ekologicznego i jest wolna od szkodliwej chemii (pestycydów i toksycznych barwników), ale też odbyła się z poszanowaniem praw człowieka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    zrównoważony rozwój RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    bawełna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.11.178
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!