Aldi: Widzimy nowe oczekiwania wobec rynku retail
Nasz koncept oparty na oferowaniu produktów wysokiej jakości w przystępnych cenach jeszcze mocniej wpisuje się w dzisiejszą rzeczywistość – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominika Juszczyk, Menadżer ds. Komunikacji i PR Aldi.

- Aldi planuje otwarcie około 45 nowych punktów do końca 2021 roku.
- Istotne dla konsumentów stały się skład i wpływ produktu na zdrowie i środowisko.
Pandemia mocno wpłynęła na funkcjonowanie sieci handlowych. Chociaż miniony rok był bardzo wymagający, sieć handlowa Aldi rozwijała się, otwierała kolejne sklepy, a także inicjowała wiele akcji charytatywnych.
– Głównym założeniem Aldi w 2020 roku był dalszy rozwój sieci zarówno w oparciu o precyzyjnie dobierane lokalizacje, jak i w obszarze komunikacji marketingowej. Do 2020 roku nasze sklepy obecne były głównie w miastach południowej, centralnej i zachodniej Polski. Od początku zeszłego roku sieć rozpoczęła ekspansję praktycznie na terenie całej Polski oraz zadeklarowała potrojenie liczby otwieranych sklepów w perspektywie najbliższych lat – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Dominika Juszczyk, Menadżer ds. Komunikacji i PR Aldi.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
– Do końca grudnia 2020 roku pojawiło się 25 nowych sklepów ALDI w Polsce. Aktualnie sieć posiada 168 marketów w Polsce i planuje otwarcie około 45 nowych punktów do końca 2021 roku. Wszystkie przygotowane są zgodnie z nowym konceptem wizualnym marki – dodaje.
Podkreśla, że miniony rok był jednak bardzo wymagający. – Zawrotna dynamika wprowadzanych zmian i regulacji dla handlu w związku z pandemią przyspieszyła jedne procesy, jak rozwój e-commerce i rozwiązań technologicznych, inne zaś spowolniła lub zmieniła. Konieczność przystosowywania się do nich w krótkim czasie jeszcze bardziej podkreśliła wartość zasobów ludzkich - zgrane i sprawnie działające zespoły były podstawą skutecznie prowadzonych działań – tłumaczy.
Podkreśla, że wielu przedsiębiorców, w tym także Aldi, wdrożyło rotacyjny system pracy oraz pracę zdalną. Bardziej niż zwykle znaczenia nabrała dbałość o zdrowie i higienę, zarówno klientów jak i samych pracowników.
– Już nie tylko stabilność zatrudnienia, ale także osobiste bezpieczeństwo i zdrowie pracowników stały się kluczowe. Podjęliśmy szereg inicjatyw w tym obszarze. W ramach podziękowania za zaangażowanie i zwiększony nakład pracy podczas drugiej fali pandemii, na koniec ubiegłego roku przekazaliśmy pracownikom bony zakupowe o łącznej wartości ponad miliona złotych, a w tym roku miały miejsce podwyżki wynagrodzeń w dwóch pionach. Niewątpliwie zaangażowani pracownicy, jasno określona strategia, umiejętność szybkiego i elastycznego podejścia do zmiennych warunków to podstawy determinujące sukces i przetrwanie – zauważa przedstawicielka Aldi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.