Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Aldi: Widzimy większe zainteresowanie produktami wegańskimi

W ostatnich latach w sklepach sieci Aldi w wielu krajach odnotowaliśmy większe zainteresowanie żywnością prozdrowotną, w tym produktami wegańskimi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Łopatka, zastępca dyrektora zakupów Aldi Polska.

Aldi: Widzimy większe zainteresowanie produktami wegańskimi
Adam Łopatka, zastępca dyrektora zakupów ALDI Polska. Fot. materiały prasowe

- Wszystko wskazuje na to, że trend weganizmu w najbliższych latach będzie zyskiwał na popularności. Wzrasta świadomość społeczna związku pomiędzy odżywianiem, stylem życia a stanem zdrowia. W ostatnich latach w sklepach naszej sieci w wielu krajach odnotowaliśmy większe zainteresowanie żywnością prozdrowotną, w tym produktami wegańskimi - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Adam Łopatka, zastępca dyrektora zakupów Aldi Polska.

Jego zdaniem klienci kupują świadomie – coraz częściej wnikliwie czytają etykiety oraz interesują się certyfikatami jakości i zrównoważonego rozwoju. - Kolejną kwestią jest rosnąca wrażliwość społeczna w aspekcie dobrostanu zwierząt. Równolegle produkty wegańskie stają się też bardzo często urozmaiceniem dla osób nieposiadających takich wymagań żywieniowych. Żyjemy w dynamicznych czasach, w których bardzo szybko zjawiska niszowe wchodzą do tzw. mainstreamu - tłumaczy.

- Obserwujemy zmiany nawyków żywieniowych i bardzo wnikliwie wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów. Jak wynika z najnowszego Raportu Zrównoważonego Rozwoju Grupy Przedsiębiorstw Aldi Nord, na przestrzeni dwóch lat zrealizowaliśmy obrany cel, jakim było rozszerzenie asortymentu o produkty wegetariańskie i wegańskie. W 2017 r. znak V-Label i podobne znalazły się na około 180 produktach we wszystkich krajach, w których funkcjonuje nasza sieć, podczas gdy w 2015 r. było ich 29 - mówi przedstawiciel Aldi.

Dodaje, że w Polsce liczba artykułów wegańskich w asortymencie stałym i akcyjnym sieci wzrosła w tym okresie z 2 do 19. - Oprócz tego, stale dostosowujemy składy naszych produktów, ulepszając je i obniżając np. zawartość soli czy cukrów. Dużym walorem produktów wegańskich jest to, że często równolegle opatrzone są wieloma innymi znakami jakości czy zrównoważonego rozwoju - na przykład wprowadzony ostatnio do oferty sok pomarańczowy marki własnej FAIR z certyfikatem Fairtrade oraz znakiem VEGAN, przy klarowaniu którego nie stosowano składników pochodzenia zwierzęcego - wyjaśnia.

- Nadal będziemy pracować nad rozwojem tej kategorii w oparciu o sygnały płynące od naszych klientów i zgodnie z naszą strategią asortymentową uwzględniającą prozdrowotne produkty najwyższej jakości - podsumowuje Adam Łopatka.

Aldi to niemiecka sieć dyskontów, która posiada 129 sklepów w Polsce, głównie na zachodzie oraz południu kraju. Firma zatrudnia w Polsce ponad 2 tys. pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Adam Łopatka RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    produkty wegańskie RSS ALERT    /    wegańska żywność RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Katarzyna 2018-09-25 22:13:10
    No i super. Już teraz seria wegańskich produktów z Aldi (wędlina, tofu, burgery) jest bardzo dobrej jakości. Oby więcej!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.23
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!