Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Aldi: Z naszej oferty znikną jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych

Aldi zapowiada, że do końca 2020 roku wszystkie rodzaje opakowań dla produktów marek własnych będą wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł, a do końca 2025 roku wszystkie opakowania artykułów marek własnych będą nadawać się do recyklingu.

Aldi: Z naszej oferty znikną jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych
Aldi: Z naszej oferty znikną jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 24-07-2020, 13:14

Z oferty Aldi znikną też jednorazowe produkty powstałe z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Dzięki już podjętym działaniom w 2019 roku sieci udało się oszczędzić około 369 ton tworzyw sztucznych.

Dbałość o środowisko i konsekwentne dążenie do redukcji plastiku przejawia się m.in. w wycofaniu jednorazowych toreb zakupowych i zastąpieniu ich torbami wielokrotnego użytku. Już teraz torby jednorazowe zostały usunięte ze wszystkich sklepów w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Holandii i Polsce.

Sieć zapowiada także wprowadzenie wielorazowych siatek na warzywa i owoce we wszystkich sklepach spółek Aldi.  Sieć podjęła również decyzję, że do 2023 roku wszystkie ekologiczne owoce i warzywa nie będą w ogóle pakowane lub będą posiadały opakowania przyjazne dla środowiska, tym samym wyeliminowane zostaną tzw. reklamówki „zrywki”. Dzięki temu zużycie plastiku zostanie zredukowane do minimum.

Już teraz w Niemczech prowadzony jest specjalny program pilotażowy, gdzie testowane są nowe, bardziej zrównoważone opakowania na warzywa i owoce. Nowe woreczki powstają m.in. z odpadów z produkcji cukru trzcinowego i dzięki temu w 100% nadają się do recyklingu.

Pierwsze działania w ramach tzw. misji opakowaniowej Aldi mają zostać zrealizowane jeszcze w tym roku. Sieć zobowiązała się, że do końca 2020 roku wszystkie rodzaje opakowań mają być wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu lub z surowców pochodzących z certyfikowanych źródeł.

Jednym z głównych celów sieci handlowej w zakresie polityki opakowaniowej jest także wprowadzenie do  końca 2025 roku dla wszystkich produktów marek własnych opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania.

Z oferty sieci jeszcze do końca tego roku zniknąć mają również jednorazowe produkty wykonane z tworzyw sztucznych, takie jak np. talerze, sztućce, kubki i słomki. Od 2019 roku w całej Grupie Przedsiębiorstw Aldi Nord standardowe patyczki do uszu zastępowane są bardziej ekologicznymi alternatywami. Dzięki temu tylko w 2019 roku sieci udało się oszczędzić około 369 ton tworzyw sztucznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aldi RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    opakowania RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    recykling RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.222.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!