Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Aleksandra Trapp, infuture.institute: Trendy nie pojawiają się z dnia na dzień

W czasie pandemii niektóre trendy przyspieszyły, np. lokalność, czy większe korzystanie z kanałów cyfrowych. Pojawiają się także nowe, takie jak wzrost świadomości konsumentów w dziedzinie higieny. To pole do pracy, np. w kwestii higieny opakowań – mówiła Aleksandra Trapp, Head of Culture and Trends, infuture.institute podczas Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Aleksandra Trapp, infuture.institute: Trendy nie pojawiają się z dnia na dzień
W czasie pandemii niektóre trendy przyspieszyły, np. lokalność, czy większe korzystanie z kanałów cyfrowych. fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 03-11-2020, 14:43

- Trendy nie pojawiają się z dnia na dzień, to są pewne mody, które trwają. Widzimy, że w czasie pandemii niektóre trendy przyspieszyły o kilka miesięcy, czy nawet lat. Część trendów związana jest z restrykcjami, z tym, że zostaliśmy zmuszeni zostać w domach, dlatego więcej korzystamy z kanałów cyfrowych. Pytanie, które z trendów pozostaną na dłużej? – zastanawiała się Aleksandra Trapp.

- Wiemy, że część zmian nie wróci do stanu sprzed pandemii. Widać to w obszarach, które już wcześniej miały potężny potencjał do rozwoju: wykorzystywanie Internetu do dbania o zdrowie, praca zdalna, cyfrowe doskonalenie się. Polacy deklarują, że idą w stronę ograniczenia konsumpcjonizmu, nauki lepszego zarządzania zasobami. Widzimy też duży trend związany z lokalnością – dodała.

Jej zdaniem, nie jest ważne tylko to, by zdigitalizować „dziś”, ale by przygotować dobre „jutro”.

Aleksandra Trapp zauważyła, że w czasie pandemii Polacy sięgają po produkty zdrowsze, ponieważ wiele osób widzi, jak jedzenie wpływa na ich samopoczucie i wagę. - Wracamy do świadomego odżywiania. Ludzie odkrywają na nowo gotowanie w domu, deklarują, że sprawia im to przyjemność. To nie są nowe trendy, ale podczas pandemii one przyspieszają. Pojawiają się także innowacje – np. PepsciCo wypuściło napój, który ma pomóc w lepszym zasypianiu i zapewnić relaks – mówiła ekspertka.

Zwróciła uwagę, że są pewne podstawowe, nadrzędne potrzeby konsumentów, takie jak poczucie bezpieczeństwa. - W czasie COVID-19 okazało się, że polscy konsumenci mają dużą świadomość w dziedzinie świadomości higieny. To pole do pracy, np. w kwestii higieny opakowań – mówiła Aleksandra Trapp.

Jak oceniała, warto obserwować zachowania konsumentów, dla których coraz ważniejsze stają się takie kwestie jak transparentność - związana z tym by wiedzieć co kupuję i co jem, ale też transparentność w komunikacji. - Na pewno należy brać pod uwagę kwestie związane z tym jak zmieniają się nasze nawyki zakupowe, a także tym, jak komunikujemy się z markami w Internecie. Sprawy: digitalizacji, innowacji, zakupów online, szukania nowych sposobów dostawy – to także obszary, na które także należy zwrócić uwagę – mówiła ekspertka.

We wtorek 3 listopada trwa Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu. Ze względu na wymogi związane z aktualną sytuacją epidemiczną w Warszawie przybiera formułę internetową i odbędzie się bez udziału publiczności. Przebieg wszystkich debat, dzięki realizacji przez studio telewizyjne, wszyscy zainteresowani mogą śledzić w ramach internetowych transmisji, m.in. w portalach: portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, horecatrends.pl i na stronie frsih.pl (po wcześniejszej rejestracji).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    zachowania konsumentów RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT    /    Internetowe Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH2020 RSS ALERT    /    Aleksandra Trapp RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    pandemia RSS ALERT    /    pandemia koronawiusa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.31.204
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!