Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

AliExpress chce własnych automatów do odbierania paczek

Platforma handlu internetowego AliExpress planuje wraz z CaiNiao i polskimi partnerami uruchomić próbny projekt własnych automatów do odbierania paczek - poinformował PAP Biznes w wywiadzie Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią. Dodał, że od wiosny spółka chce zagwarantować użytkownikom 15-dniową dostawę z Chin.

AliExpress chce własnych automatów do odbierania paczek
AliExpress chce własnych automatów do odbierania paczek; fot. shutterstock

"Poprawa doświadczenia logistycznego jest jednym z naszych kluczowych priorytetów na nadchodzący rok i szukaliśmy różnych sposobów, aby to osiągnąć. Z perspektywy samego czasu dostawy już teraz możemy zaoferować gwarantowaną dostawę w ciągu 3 dni z naszych magazynów partnerskich w Polsce. W przypadku zamówień transgranicznych - począwszy od naszej corocznej wyprzedaży w marcu lub kwietniu - wprowadzimy produkt z przesyłką łączoną, tak aby zagwarantować 15-dniową dostawę z Chin naszym użytkownikom. Oprócz czasu realizacji, badamy również sposoby zapewnienia większej liczby opcji i kontroli nad dostarczaniem zamówionych przesyłek" - powiedział prezes Gary Topp.
 
"Bazując na naszym doświadczeniu paczkomaty są doskonałym rozwiązaniem, a klienci patrzą na nie przychylnym okiem ze względu na ich bezpieczeństwo i wygodę. Właśnie z tej perspektywy badamy możliwość ich wprowadzenia (...) Obecnie badamy tę możliwość z naszymi partnerami, jednak nie możemy podzielić się datą rozpoczęcia projektu. Chcielibyśmy jednak potwierdzić, że to będzie projekt próbny, na początku przeprowadzany na małą skalę" - dodał.
 
Topp zapowiedział, że AliExpress będzie w tym projekcie współpracował z firmą CaiNiao, czyli partnerem logistycznym Alibaba Group, oraz lokalnymi polskimi partnerami. Nie ujawnił jednak, ile automatów chce mieć w Polsce AliExpress ani, jakie będą koszty tego projektu.
 
"W tej chwili trudno nam jest oszacować dokładny koszt, ponieważ zależy to od skali, jaką osiągniemy, jednak z naszej perspektywy bardziej skupiamy się na wartości, jaką możemy dostarczyć naszym klientom niż na samych kosztach. W szczególności oferowanie dostawy przesyłek w ciągu 3 i 15 dni w celu skrócenia czasu oczekiwania i potencjalne stworzenie paczkomatów, które mogłyby zapewnić więcej opcji i kontrolę nad odbiorem. Jednocześnie nadal pracujemy nad tym, żeby zapewnić naszym klientom konkurencyjne ceny, z których słynie AliExpress, w połączeniu z wyższym poziomem obsługi i pewności logistycznej" - powiedział.
 
Według danych firmy OC&C, udział AliExpressu na koniec 2019 roku wynosił w polskim e-commerce 3,1 proc., co dawało platformie drugie miejsce po Allegro (36,2 proc.).
 
Uruchomiony w 2010 r. AliExpress to platforma handlu detalicznego, umożliwiająca konsumentom z całego świata dokonywanie zakupów bezpośrednio u producentów i dystrybutorów głównie w Chinach. Obecnie platforma jest dostępna w wielu językach, m.in.: angielskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim, włoskim, polskim i francuskim.
 
Prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią optymistycznie ocenia perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce w 2021 roku.
 
"Jak dotąd pandemia wciąż napędza wiele makro trendów, szczególnie podczas lockdownu w pierwszych tygodniach roku. Jak dotąd jest to kontynuacja roku 2020, w którym wiele firm zdało sobie sprawę z potrzeby digitalizacji i dywersyfikacji swojej działalności. Jednocześnie podczas lockdownu wielu klientów robi zakupy w internecie. Oczywiście kluczowym pytaniem jest to, jak sytuacja zmieni się po okresie pandemii, jednak wierzę, że gdy ta sytuacja się poprawi, wiele zmian i postępów w zakresie handlu elektronicznego i cyfryzacji będzie kontynuowanych" - powiedział.
 
"Według danych Gemius rynek urósł aż o 27 proc., po raz pierwszy mając udział w e-commerce powyżej 10 proc. sprzedaży detalicznej. Biorąc pod uwagę spodziewaną kontynuację lepszych wyników polskiej gospodarki, w połączeniu z rosnącą konkurencją i innowacjami, które mają miejsce na rynku e-commerce ze strony graczy takich jak my, a także naszych partnerów - takich jak InPost, Blik i inni - wierzę, że Polska pozostanie jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Jestem pewien, że nasza platforma AliExpress będzie dobrze przygotowana do dalszego prowadzenia i wykorzystywania tych trendów" - dodał.
 
Rynek e-commerce w Polsce w 2019 roku stanowił 8 proc. sprzedaży detalicznej, która wyniosła wówczas 621 mld zł.
 
Największa sieć paczkomatów w Polsce należy do InPostu, który ma ich w naszym kraju ponad 10.000.
 
Allegro także przymierza się do uruchomienia własnych automatów do odbierania paczek. W listopadzie ubiegłego roku spółka oficjalnie zapowiedziała pilotaż projektu w 2021 roku. Według nieoficjalnych informacji projekt ma ruszyć wiosną, a docelowo sieć ma liczyć 3 tys. sztuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

AliExpress RSS ALERT    /    Alibaba RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.158.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!