Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

AliExpress umożliwi współpracę influencerów z markami

Platforma e-handlowa, należąca do chińskiej spółki Alibaba, testuje w Europie nową usługę Connect, która ma na celu połączenie popularnych twórców internetowych z markami, poszukującymi chętnych do promowania ich produktów. Usługa dostępna będzie m.in. w Polsce.

AliExpress umożliwi współpracę influencerów z markami
AliExpress umożliwi współpracę influencerów z markami; fot. shutterstock

Platforma sprzedażowa AliExpress ma nadzieję, że uda się jej przyciągnąć ponad 100 tys. twórców internetowych i influencerów, głównie z Rosji, Francji, Hiszpanii i Polski, skąd pochodzi najwięcej użytkowników strony.

Influencerzy, czyli internauci którzy mają duże zasięgi w sieci i mogą wpływać na opinie szerokiego grona odbiorców, za pośrednictwem usługi Connect będą mogli nawiązać współpracę z markami i pomóc im w promowaniu produktów. Będą oni mogli zalogować się do usługi za pośrednictwem swoich kont w mediach społecznościowych, jak TikTok, Instagram, Facebook itp. i ubiegać się o zlecenia od handlowców współpracujących z AliExpress. Forma współpracy może być różna, począwszy od opublikowania na swoim profilu wpisu z konta sprzedawcy, po stworzenie materiału w całości poświęconego danemu produktowi. Prowizje pobierane przez AliExpress mają być uzależnione od wysokości sprzedaży, jaką wygenerują internauci. Jak szacuje szefowa ds. operacji AliExpress Yuan Yuan przynajmniej setka współpracujących z platformą influencerów w ciągu najbliższych trzech lat będzie mogła zarobić nawet 1 mln dolarów rocznie.

"Dzięki zarobkom twórcy będą zmotywowani, żeby tworzyć dobre treści dla naszej platformy" - powiedziała.

AliExpress ma nadzieję, że uda mu się powtórzyć w Europie sukces, jaki odniosła należąca do Alibaby chińska platforma Taobao, gdzie tamtejsi influencerzy już promują produkty lokalnych sprzedawców. Jak przyznaje koncern, celem ich działań jest raczej przyciągnięcie stałych klientów do platformy niż namawianie ich do jednorazowych zakupów.

"Chcemy zgromadzić jak największą liczbę odbiorców i zachęcić ich do pozostania naszymi stałymi klientami" - powiedziała Yuan Yuan agencji Bloomberg.

AliExpress jest obok serwisu Lazada, jedną z dwóch platform e-handlowych należących do chińskiej grupy Alibaba, przeznaczonych na rynek zagraniczny. Z platformą współpracują przede wszystkim chińscy sprzedawcy, chociaż stopniowo w serwisie rośnie też udział światowych marek, jak Samsung czy Oral-B. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alibaba RSS ALERT    /    AliExpress RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    influencerzy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.52.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!