• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Allegro: 550-650 mln zł na inwestycje w 2022 r.

- Mam nadzieję, że w przyszłym roku wrócimy do normalności, nie będzie już żadnych lockdownów i każdy gracz będzie mógł funkcjonować bez żadnych problemów. W tej sytuacji spodziewam się powrotu do normalnego wzrostu w e-commerce, dużo bardziej dynamicznego niż rynek detaliczny - poinformował Jon Eastick, dyrektor finansowy Allegro.
  • Autor: PAP Biznes / portalspozywczy.pl
  • Data: 09-11-2021, 16:54
Allegro: 550-650 mln zł na inwestycje w 2022 r.
Plany inwestycyjne Allegro na 2022 r.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Współczynnik take rate w Allegro

Współczynnik take rate (prowizje i opłaty) wzrósł o 0,9 pp. w trzecim kwartale w ujęciu rdr, spadając jednak o 0,17 pp. kdk do 10,29 proc. GMV, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółki.
 
Eastick zapowiedział, że wzrost tego wskaźnika w I kw. 2022 roku będzie poprzedzony spadkiem tego wskaźnika w ostatnim kwartale br. w ujęciu kdk.
 
"W IV kwartale take rate może się zmniejszyć w ujęciu kwartał do kwartału. To jest naturalna tendencja widoczna praktycznie co roku w IV kwartale. Sprzedawcy decydują wówczas, czy chcą promować oferty, czy nie. Zazwyczaj, ponieważ popyt jest wysoki, to tendencja do promowania ofert jest mniejsza i to powoduje, że uśredniony take rate jest mniejszy. Sygnalizowaliśmy taką sezonowość już wcześniej" - powiedział.
 
"Czwarty kwartał zaczyna się obiecująco. Trzeba jednak pamiętać, że rok temu w listopadzie był lockdown i centra handlowe były zamknięte przez cały miesiąc. Z tego powodu dynamika wzrostu GMV rdr będzie trochę niższa niż rok temu, ale patrząc na absolutny wzrost sprzedaży GMV, to będzie on zadowalający" - dodał.
 
Po trzech kwartałach br. sprzedaż GMV grupy zwiększyła się o 23,4 proc. do 29,933 mld zł.
 
Allegro podało w prezentacji, że marże operacyjne grupy mogą być nieco niższe w 2022 roku, podczas gdy dalszy wzrost wartości bezwzględnej skorygowanej EBITDA pozostaje kluczowym celem finansowym. Priorytetem Allegro jest inwestowanie we wzrost GMV poprzez podstawowe elementy sprzedaży detalicznej (retail basics) oraz skalowanie Allegro Pay, Allegro APM i Allegro Fulfilment.

Plany rozwoju Allegro

"Ponieważ mamy ambitne plany inwestycyjne w różnych obszarach m.in. Allegro Pay, czy logistyce, to może być tak, że marża skorygowanej EBITDA w ujęciu do GMV w 2022 roku może być trochę niższa niż w 2021 roku. Natomiast naszym celem jest, by poziom skorygowanej EBITDA w ujęciu absolutnym wzrósł w przyszłym roku" - zaznaczył dyrektor finansowy.
 
Skorygowana marża EBITDA/ GMV Allegro w samym III kw. 2021 wyniosła 4,77 proc. spadając o 0,18 pp. rdr. Po 9 miesiącach br. sięgnęła 5,24 proc., co oznacza wzrost o 0,22 pp. rdr.
 
Dyrektor finansowy zakłada, że w przyszłym roku nakłady inwestycyjne grupy mogą wynieść 550-650 mln zł.
 
"Plan inwestycyjny na 2022 roku założony w prospekcie to 550-650 mln zł. To wydaje się obecnie dość realnym założeniem. Rozwijamy się coraz szybciej, m.in. instalujemy automaty paczkowe, mamy ich już ponad 600, a w planach na przyszły rok chcemy dojść co najmniej do 3,000" - powiedział.
 
Nakłady inwestycyjne grupy w tym roku mają wynieść 475-525 mln zł.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!