Allegro robi się bardziej mobilne
Jeden na trzech klientów platformy e-handlowej kupuje na niej tylko za pośrednictwem aplikacji mobilnej. W tym roku e-sprzedaż ma szybko wzrosnąć - informuje Puls Biznesu.

Gigant polskiego e-handlu ciągle rośnie, ale na dzielenie się szczegółowymi danymi finansowymi ochoty nie ma. W czwartek z mediami spotkał się Francois Nuyts, kierujący od sierpnia ubiegłego roku platformą Allegro. — Mamy za sobą świetny rok. Liczba firm sprzedających na naszej platformie wzrosła o 16 tys., do 125 tys., a liczba ofert skoczyła do 102 mln z 70 mln rok wcześniej. Zwiększyliśmy też zatrudnienie o 250 osób, do 1,7 tys. — mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.
Allegro nie podaje jednak jakie było w ubiegłym roku GMV, czyli kluczowy dla oceny kondycji finansowej platform e-handlowych wskaźnik, pokazujący łączną wartość produktów, które sprzedano za pośrednictwem serwisu. Francois Nuyts mówi jednak, że tempo wzrostu jest wysokie - według prognoz w tym roku w Polsce sprzedaż detaliczna zwiększy się o 5,7 proc., a sprzedaż w internecie o 13,3 proc.
Całość w Pulsie Biznesu.
