Alma i MarcPol pozostawiły dostawców z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł
- Autor: Finanse.wp.pl
- Data: 17-05-2017, 19:12

Problemem polskich przedsiębiorców są także wydłużające się terminy płatności. Dziś średnie zadłużenie jednej firmy z sektora handlowego w Polsce to już prawie 30 tys. zł – wynika z raportu Polskiej Izby Handlu i biur informacji kredytowych.
Kłopoty z finansowaniem mają nie tylko nowopowstające biznesy, ale też dostawcy, z którymi przedsiębiorcy współpracowali od lat. Kto spodziewał się, że istniejące od wielu lat sieci takie jak Marcpol, czy Alma upadną, zostawiając dostawców z niezapłaconymi fakturami na około 200 mln złotych? Średnia wielkość takiej przeterminowanej faktury wynosi 7 tys. zł.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Tylko w kwietniu ogłoszono niewypłacalność 6 producentów żywności (wyroby cukiernicze, pieczywo, mięso, nabiał). Producenci żywności to największa grupa niewypłacalnych producentów zaraz za dostawcami materiałów budowlanych. Poprzednio z takim zjawiskiem niewypłacalności w branży spożywczej mieliśmy do czynienia w 2014 roku, po wprowadzeniu sankcji i barier w handlu ze Wschodem.
Czytaj więcej na finanse.wp.pl
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Płatności w sklepie: Zamiast karty uśmiech do kamery lub machnięcie ręką
-
44 proc. firm skarży się na mniejsze zamówienia
-
E-zakupy: Jak płacą Polacy - za pobraniem, przelew czy BLIK?
-
Rzecznik rządu: potrzebne szybkie odcięcie Rosji od systemu SWIFT, zamknięcie NS1 i NS2
-
Prace serwisowe w aż 6 bankach! Weekend pełen utrudnień, lepiej wypłacić pieniądze
-
77 proc. płatności internetowych w Black Friday wykonano BLIKIEM
-
Twórca MarcPolu ponownie zatrzymany przez prokuraturę
-
Jest ustawa, która uniemożliwia odmowę płatności gotówkowych
-
Jak pandemia wpłynęła na zwyczaje zakupowe i płatnicze w Polsce?
-
Ponad 2,74 mln osób ma kłopoty płatnicze
komentarze (1)
Marc Pol sam ścigał klientów którzy nie płacili za towar ba nawet zatrzymywał przy kasie klientów którzy nic nie ukradli bo weszli na sklep z torbami i plecakami a sam nie płaci dostawcom za towar, nie płaci swoim byłym pracownikom. Czy nie jest to zachowanie takie samo jak klienta który nie płaci za towar i wychodzi ze sklepu ? Marc Pol jest przykładem hipokryzji.
Odpowiedz