Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Alma i MarcPol pozostawiły dostawców z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł

  • Autor: Finanse.wp.pl
  • Data: 17-05-2017, 19:12
20 największych dystrybutorów detalicznych kontroluje od 50 do 60 proc. polskiego rynku spożywczego. To oni dyktują ceny, a nie producenci żywności. Gdy jest za drogo, sieć zawsze może zmienić dostawcę. I często to robi. Takie warunki współpracy są miażdżące, dla małych polskich firm - szczególnie rodzinnych - czytamy w serwisie finanse.wp.pl
Alma i MarcPol pozostawiły dostawców z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł
fot. PTWP

Problemem polskich przedsiębiorców są także wydłużające się terminy płatności. Dziś średnie zadłużenie jednej firmy z sektora handlowego w Polsce to już prawie 30 tys. zł – wynika z raportu Polskiej Izby Handlu i biur informacji kredytowych.

Kłopoty z finansowaniem mają nie tylko nowopowstające biznesy, ale też dostawcy, z którymi przedsiębiorcy współpracowali od lat. Kto spodziewał się, że istniejące od wielu lat sieci takie jak Marcpol, czy Alma upadną, zostawiając dostawców z niezapłaconymi fakturami na około 200 mln złotych? Średnia wielkość takiej przeterminowanej faktury wynosi 7 tys. zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tylko w kwietniu ogłoszono niewypłacalność 6 producentów żywności (wyroby cukiernicze, pieczywo, mięso, nabiał). Producenci żywności to największa grupa niewypłacalnych producentów zaraz za dostawcami materiałów budowlanych. Poprzednio z takim zjawiskiem niewypłacalności w branży spożywczej mieliśmy do czynienia w 2014 roku, po wprowadzeniu sankcji i barier w handlu ze Wschodem.

Czytaj więcej na finanse.wp.pl

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Były Klient 2017-12-16 14:20:40

    Marc Pol sam ścigał klientów którzy nie płacili za towar ba nawet zatrzymywał przy kasie klientów którzy nic nie ukradli bo weszli na sklep z torbami i plecakami a sam nie płaci dostawcom za towar, nie płaci swoim byłym pracownikom. Czy nie jest to zachowanie takie samo jak klienta który nie płaci za towar i wychodzi ze sklepu ? Marc Pol jest przykładem hipokryzji.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!