• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Alma i MarcPol pozostawiły dostawców z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł

20 największych dystrybutorów detalicznych kontroluje od 50 do 60 proc. polskiego rynku spożywczego. To oni dyktują ceny, a nie producenci żywności. Gdy jest za drogo, sieć zawsze może zmienić dostawcę. I często to robi. Takie warunki współpracy są miażdżące, dla małych polskich firm - szczególnie rodzinnych - czytamy w serwisie finanse.wp.pl
  • Autor: Finanse.wp.pl
  • Data: 17-05-2017, 19:12
Alma i MarcPol pozostawiły dostawców z niezapłaconymi fakturami na 200 mln zł
fot. PTWP

Problemem polskich przedsiębiorców są także wydłużające się terminy płatności. Dziś średnie zadłużenie jednej firmy z sektora handlowego w Polsce to już prawie 30 tys. zł – wynika z raportu Polskiej Izby Handlu i biur informacji kredytowych.

Kłopoty z finansowaniem mają nie tylko nowopowstające biznesy, ale też dostawcy, z którymi przedsiębiorcy współpracowali od lat. Kto spodziewał się, że istniejące od wielu lat sieci takie jak Marcpol, czy Alma upadną, zostawiając dostawców z niezapłaconymi fakturami na około 200 mln złotych? Średnia wielkość takiej przeterminowanej faktury wynosi 7 tys. zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Tylko w kwietniu ogłoszono niewypłacalność 6 producentów żywności (wyroby cukiernicze, pieczywo, mięso, nabiał). Producenci żywności to największa grupa niewypłacalnych producentów zaraz za dostawcami materiałów budowlanych. Poprzednio z takim zjawiskiem niewypłacalności w branży spożywczej mieliśmy do czynienia w 2014 roku, po wprowadzeniu sankcji i barier w handlu ze Wschodem.

Czytaj więcej na finanse.wp.pl

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Były Klient 2017-12-16 14:20:40

    Marc Pol sam ścigał klientów którzy nie płacili za towar ba nawet zatrzymywał przy kasie klientów którzy nic nie ukradli bo weszli na sklep z torbami i plecakami a sam nie płaci dostawcom za towar, nie płaci swoim byłym pracownikom. Czy nie jest to zachowanie takie samo jak klienta który nie płaci za towar i wychodzi ze sklepu ? Marc Pol jest przykładem hipokryzji.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!