Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Alma Market ogranicza inwestycje, w 2010 r. na nowe delikatesy wyda jedynie do 7 mln zł

Alma Market, która po trzech kwartałach tego roku ma 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej, planuje skupić się na poprawie efektywności i ograniczyć inwestycje. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe, CAPEX nie przekroczy 7 mln zł - podała Alma w komentarzu do wyników kwartalnych.

Alma Market ogranicza inwestycje, w 2010 r. na nowe delikatesy wyda jedynie do 7 mln zł

"(...) mając na uwadze obecną sytuację makroekonomiczną spółka dominująca zdecydowała się koncentrować swoje przyszłe działania na wzroście efektywności operacyjnej uruchomionych obiektów, co przejawia sie również w ograniczeniu procesu podpisywania nowych umów najmu, związanego ze znaczącym zaostrzeniem kryteriów wyboru nowych lokalizacji" - napisano w raporcie kwartalnym.

"Dodatkowo ze względu na niezrealizowanie zobowiązań umownych i występujęce trudności w ich wyegzekwowaniu spółka dominująca wstrzymała otwieranie części obiektów handlowych objętych wcześniejszymi planami inwestycyjnymi, ograniczając plan otwarć na 2010 rok do dwóch obiektów" - dodano.

Alma podała, że w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zdecydowanie ograniczy swoje wcześniej planowane wydatki inwestycyjne. Ostateczna wartość inwestycji w tym okresie może nie przekroczyć 7 mln zł. Spółka będzie je w stanie sfinansować z bieżących środków finansowych. W 2009 roku Alma Market uruchomiła sześć nowych obiektów handlowych.

Alma podała, że będzie rozwijać sprzedaż internetową. Liczy, że sprzedaż w tym kanale dystrybucji wzrośnie dwukrotnie i w 2010 roku przekroczy 30 mln zł.

Nowe placówki Krakowskiego Kredensu będą otwierane tylko w najlepszych lokalizacjach. Obecnie sieć liczy 27 sklepów.

Tymczasem zawieszony jest rozwój sieci sklepów z luksusową odzieżą prowadzonych przez spółkę zależną Paradise Group.

"Paradise Group przewiduje powrót do realizacji swojej strategii rozwoju w momencie zmiany koniunktury w jej obszarze działalności. Spółka będzie więc w przyszłości rozwijać sieć sprzedaży zarówno w zakresie dotychczas prowadzonych marek, jak i przewiduje wprowadzanie na polski rynek kolejnych marek odzieżowych w segmencie premium" - napisano.

Grupa Alma Market ma po trzech kwartałach tego roku 719,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, 25,9 mln zł straty operacyjnej i 34,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    Krakowski Kredens RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.252.156
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!