Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci i na koniec roku chce wyjść na plus

W 2010 roku Alma Market planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa sklepy z logo Delikatesy Alma, na co przeznaczy około 9 mln zł - informuje PAP.

Alma Market ogranicza tempo rozwoju sieci i na koniec roku chce wyjść na plus

Autor: PAP
Data: 21-03-2010, 20:46

W tym roku zarząd Almy Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów. Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus.

W 2009 roku grupa Alma Market miała 59,1 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,4 mln zł zysku w 2008 roku. Czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik łącznie o 29,2 mln zł. W tym roku grupa chce wypracować zysk - podała spółka w skonsolidowanym raporcie rocznym.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strata operacyjna grupy wyniosła w 2009 roku 49,5 mln zł, a z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych 27,8 mln zł. Przychody grupy wzrosły rok do roku o 16,2 proc. do 1 mld zł.

Alma tłumaczy, że najsłabsze w historii wyniki grupy to efekt kosztów intensywnego rozwoju w ostatnich trzech latach oraz pogorszenia się koniunktury gospodarczej.

Spółka podała, że czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik grupy w ubiegłym roku łącznie o 29,2 mln zł. Koszty czynszów wzrosły o 3,9 mln zł, a koszty energii o 2,6 mln zł. Spółka utworzyła też 22,7 mln zł rezerw związanych z zatrzymaniem procesu inwestycyjnego, w tym m.in. likwidacją nierentownych sklepów Max&Co.

Od początku 2008 roku spółka dominująca podwoiła liczbę obiektów handlowych z 14 do 28, zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów o 91 proc.

W 2010 roku grupa planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa obiekty handlowe Delikatesy Alma, na co planuje przeznaczyć około 9 mln zł.

Krakowski Kredens przeznaczy ok. 1,2-1,4 mln zł na prace budowlane i wyposażenie około 4 sklepów. Alma Development na zakup nieruchomości inwestycyjnych wyda ok. 6 mln zł. Krakchemia chce wydać na maszynę do konfekcjonowania folii opakowaniowej ok. 0,7 mln zł. Paradise Group przeznaczy na inwestycje 0,6-1,9 mln zł.

Alma podała, że nie wyklucza inwestycji kapitałowych.

W 2010 roku Alma Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów.

Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus. - Mimo trudnego minionego roku, optymistycznie patrzymy w przyszłość i mamy nadzieję, że podjęte przez nas działania mające na celu elastyczne dopasowanie do zmieniających się sytuacji rynkowej, a także dalsze konsekwentne realizowanie strategii rozwoju, juz w 2010 roku pozwoli osiągnąć skonsolidowany zysk netto, na poziomie pozwalającym na realizację w przyszłości nowych projektów inwestycyjnych, a także na szybki wzrost wartości całej grupy kapitałowej - powiedział w komentarzu do wyników Jerzy Mazgaj, prezes Almy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    Krakowski Kredens RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.177.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!