Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.

Alma Market prognozuje osiągnięcie w 2016 roku ponad 900 mln złotych jednostkowych przychodów oraz ponad 7 milionów złotych zysku netto. Jednym z czynników, który mógłby zakłócić wykonanie prognoz mogłoby być wprowadzenie zakazu handlu w niedziele. Jednostkowe przychody w 2015 roku wyniosły 958,5 mln zł.

Alma Market prognozuje ponad 900 mln zł przychodów w 2016 r.
Alma Market fot. PTWP

Spółka podała, że według jej szacunków za I kwartał 2016 roku przychody wyniosą powyżej 233 mln złotych, a zysk netto powyżej 1 mln złotych.

W pierwszym półroczu 2016 roku przychody wyniosą powyżej 450 mln zł, a zysk netto powyżej 2 mln zł.

- Przedstawione prognozy dokonane zostały według najlepszej wiedzy zarządu na dzień ich sporządzania i w oparciu o założenie, że nie powstaną i nie ujawnią się okoliczności, które mogłyby istotnie wpłynąć na wynik finansowy po dniu opublikowania tych prognoz – podała spółka w raporcie.

- W szczególności mogłoby to dotyczyć takich okoliczności jak: istotnego osłabienia się kursu złotówki do euro, ze względu na płatności przez spółkę czynszów denominowanych w walucie euro, wprowadzenia wysokiej stawki podatku od sprzedaży detalicznej, którego zasady nie zostały jeszcze opublikowane, wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, sprzedaż niektórych aktywów, po cenie niższej niż ich wartość godziwa - podano.

 Spółka podała też, że podstawą przedstawianych prognoz są takie istotne założenia jak: względna stabilizacja cenowa artykułów żywnościowych i brak dalszego pogłębiania się czynników deflacyjnych; systematyczna poprawa rentowności sklepów, głównie poprzez uzyskanie wyższych marż handlowych poprzez utrzymanie szerokiego wyboru towarów oferowanych do sprzedaży oraz poprawę warunków cenowych kupowanych towarów; zmniejszanie strat towarowych w sklepach i łańcuchu dostaw poprzez zwiększenie efektywności działań logistycznych oraz poprawę organizacji pracy w poszczególnych sklepach.

 Kolejnym założeniem jest utrzymanie kosztów operacyjnych sklepów na możliwie najniższym poziomie, który zapewniać jednak będzie realizację celu głównego, jakim jest zwiększenie sprzedaży i wzrost wartości marż handlowych przy zapewnieniu niskich strat i ubytków handlowych.

Alma Market podała, że zarząd będzie monitorować i oceniać możliwość realizacji przedstawionych prognozowanych wyników finansowych w okresach kwartalnych oraz będzie dokonywać ewentualnej korekty prezentowanych prognoz wraz z określeniem zastosowanych kryteriów tej oceny. Powyższe prognozy wyników finansowych będą monitorowane na bieżąco w trakcie 2016 roku. Ewentualne zmiany odbiegające co najmniej o 10 proc. od w/w wartości będą przekazywane do publicznej wiadomości w trybie raportu bieżącego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Alma Market RSS ALERT    /    wyniki Alma Market RSS ALERT    /    sklepy detaliczne RSS ALERT    /    sieć sklepów Alma Market RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!