Wartość transakcji nie została ujawniona, jednak w ocenie CNetu prawdopodobnie była dużo niższa, niż w przypadku ubiegłorocznego zakupu firmy Ring - producenta inteligentnych dzwonków do drzwi i domowego sprzęt bezpieczeństwa. Koncern z Seattle kupił tę firmę za 839 mln dolarów. Według serwisu Crunchbase powstałe w 2014 roku Eero w ramach zbiórek funduszy pozyskało do tej pory 90 mln dolarów na swoją działalność.

W ocenie serwisu CNet wykup firmy przez Amazona sygnalizuje zamiar dalszego rozwoju na rynku inteligentnych urządzeń domowych. Koncern Jeffa Bezosa w 2015 roku pomógł Eero zbudować bazę klientów z użyciem swojego serwisu, obecnie jednak rozbudowuje własne portfolio produktów połączonych z systemem asystenta głosowego Alexa - m.in. inteligentne głośniki Echo, połączone z siecią kuchenki mikrofalowe oraz przeznaczone do strumieniowania wideo Fire TV.

W styczniu Amazon poinformował, że Alexa znajduje się w ponad 28 tys. urządzeń domowych produkowanych przez ponad 4,5 tys. współpracujących z asystentem marek. Asystent ten wbudowany jest także domyślnie w ponad 150 różnych produktów dostępnych na rynku, od słuchawek i termostatów, po komputery osobiste, samochody i wyłączniki światła.

Główny rywal Amazona - firma Google - już teraz sprzedaje swój własny system Google WiFi. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl