Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Amazon otwiera pierwszy sklep spożywczy Go bez kasjerów

Z rocznym opóźnieniem Amazon otwiera w Seattle pierwszy bezobsługowy sklep Go. Klienci będą mogli robić w nim zakupy od poniedziałku. Płatności pobierane będą na podstawie działania systemu śledzącego klientów w sklepie - podał dziennik "Wall Street Journal".

Amazon otwiera pierwszy sklep spożywczy Go bez kasjerów
fot. shutterstock

Autor: PAP
Data: 22-01-2018, 14:35

Nowy, bezobsługowy sklep Go będzie zlokalizowany niedaleko głównej siedziby Amazona w Seattle w Stanach Zjednoczonych. Klienci, którzy zdecydują się zrobić w nim zakupy, będą śledzeni podczas przemieszczania się po lokalu przez algorytmy sztucznej inteligencji, która będzie rejestrowała wkładane do koszyków towary i na tej podstawie pobierała opłatę przy wyjściu ze sklepu.

Wiceszef działu technologii Amazon Books i Amazon Go, Dilip Kumar, stwierdził, że trenowanie algorytmów uczenia maszynowego przez pracowników jego działu umożliwiło nie tylko rozwój technologii, która zastosowana będzie w sklepach bezobsługowych, ale też zdobycie nowych informacji o zwyczajach konsumenckich klientów sklepów spożywczych. Kumar nie udzielił informacji na temat tego, czy Amazon w przyszłości planuje rozwój projektu Go i otwarcie innych lokali. Powiedział jedynie, że technologia Amazon Go została opracowana tak, by mogła w przyszłości być swobodnie skalowana w górę.

Pomysł bezobsługowego sklepu Go został przedstawiony w grudniu 2016 roku. Wówczas koncern Amazon zapowiedział, że lokal będzie udostępniony klientom na początku 2017 roku. Otwarcie jednak było odkładane na później w związku z testami technologii, które nie przynosiły zadowalających rezultatów. Wraz ze zwiększającą się liczbą osób w pomieszczeniu, algorytm przestawał działać płynnie. Zakłócenia miały też miejsce w przypadku zbyt szybkiego ruchu osób wewnątrz sklepu. W związku z tym, Amazon podjął decyzję o przedłużeniu fazy testowej przy udziale pracowników, bez przeprowadzania wcześniej zaplanowanego pilotażu z udziałem prawdziwych klientów.

"Dłuższy czas trwania testów pozwolił Amazonowi na opracowanie lepszej technologii rozpoznawania przedmiotów, a także poradzenie sobie z problemem szybkości i zróżnicowanych zachowań osób przebywających w sklepie" - powiedział Kumar, dodając że ostatni problem stanowił dla zespołu największe wyzwanie. "Niektórzy ludzie poruszają się w bardzo nieprzewidywalny sposób" - dodał.

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    sklepy spożywcze RSS ALERT    /    Whole Foods RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Bober 2018-01-22 22:44:22
    Carrefour czeka na Amazona
  • Alwaro 2018-09-22 22:14:39
    Niech mi zapłacą za naukę kasy bezobsługowej bo to mój czas poświęcony na naukę tego badziwia z ukrytymi produktami. Ja zarządzam 15.000zł bo to kpina żeby po pracy iść do kogoś coś kupić i martwić się i spieszyć bo ktoś nas pogania publicznie bo czegoś nie wiemy bo chc3my kupić. Albo co zakupy niech nam płacą obiboki 50zł bo na nas się dorabiają bo pani Helenka straciła etat za debili którzy chcą za Free obsługiwać kasy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.8.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!