Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Amazon usuwa produkty reklamowane jako lekarstwa na koronawirusa

Firma Amazon rozpoczęła usuwanie ze swojej platformy sprzedażowej produktów, które reklamowane są jako kuracja, lekarstwo, szczepionka czy remedium na koronawirusa. - podało CNBC, powołując się na pismo wysyłane sprzedawcom.

Amazon usuwa produkty reklamowane jako lekarstwa na koronawirusa
, Amazon usuwa produkty reklamowane jako lekarstwa na koronawirusa, fot. shutterstock

Serwis informował wcześniej, że Amazon był jedną z firm technologicznych obecną na spotkaniu ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO), poświęconym przeciwdziałaniu dezinformacji o koronawirusie Covid-19.

Niektóre podmioty próbują obecnie wykorzystać trwającą epidemię dla własnego zarobku. Na platformie Amazon.com popularne stały się książki podsycające panikę dot. pandemii; masowo kupowano także produkty zawierające witaminę C, mające leczyć chorobę wywołaną zakażeniem koronawirusem.

Obecnie Amazon wydaje się jednak rozpoczynać walkę z produktami stymulującymi sprzedaż dzięki reklamom związanym z koronawirusem - oceniło CNBC. Serwis cytuje m.in. pismo, informujące sprzedawcę maseczek chirurgicznych, że jego produkt zostanie usunięty ze sklepu, ponieważ oferta zawiera "niepotwierdzone hasła marketingu medycznego".

Dokument dodaje, że aby legalnie zalecać działanie produktów medycznych przeznaczonych do sprzedaży w USA, treść zawarta w reklamach musi być potwierdzona przez amerykańską Agencję Żywności i Leków (FDA).

CNBC zaznaczyło, że choć Amazon poczynił pewne kroki w kierunku oczyszczenia platformy z tego typu produktów, to serwis bez problemu znalazł kolejne takie oferty, jak np. środki dezynfekując reklamowane jako "zabijające koronawirusa".

Reklama innego produktu stwierdzała zaś, że spełnia on kryteria amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom (CDC) "do użytku przeciw koronawirusowi".

Przedstawiciele Amazona nie skomentowali doniesień CNBC.

Serwis przypomniał, że platforma Amazona wielokrotnie była krytykowana za umożliwianie sprzedaży podrobionych, niebezpiecznych czy przeterminowanych produktów. Koncern twierdzi, że inwestuje znaczne środki w zapobieganie sprzedaży fałszywek i nie toleruje na platformie użytkowników łamiących zapisy polityki serwisu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 207.46.13.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!