Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Amazon walczy z oszustami. Będzie ujawniał klientom dane sprzedawców

Amazon poinformował współpracujących z platformą handlowców, że od 1 września będzie ujawniał klientom ich dane osobowe i adresy kontaktowe. Koncern ma nadzieje, że brak anonimowości zniechęci handlarzy podróbkami.

Amazon walczy z oszustami. Będzie ujawniał klientom dane sprzedawców
Brak anonimowości ma zniechęcić handlarzy podróbkami; fot. unsplash.com

Autor: PAP
Data: 09-07-2020, 12:37

Amerykańska platforma e-handlowa poinformowała sprzedawców, że od 1 września uniemożliwi im anonimowy handel produktami za pośrednictwem swoich stron. Amazon argumentuje, że chce w ten sposób umożliwić konsumentom podejmowanie "świadomych decyzji zakupowych". Koncern liczy też na to, że ujawniając dane osobowe oraz kontaktowe handlowców, zniechęci tych, którzy za pośrednictwem serwisu sprzedawali podrobione towary. Wpis na temat zmian opublikowany został na stronie internetowej firmy, w zakładce dla handlowców.

Dotychczas bardzo często sprzedawcy korzystający z platformy Amazon ukrywali się pod pseudonimami lub przypadkowymi zbitkami liter i cyfr, które miały mało wspólnego z rzeczywistą nazwą ich firmy. Wielu z nich nie podawało publicznie również swoich danych adresowych. Firmy podejmujące współpracę z platformą musiały oczywiście dostarczyć odpowiednie dane zakładając konto na Amazonie, nie musiały ich jednak ujawniać klientom np. w Stanach Zjednoczonych (dane musiały być jawne w Europie, Japonii i Meksyku).

Rzeczniczka Amazona nie zdradziła, dlaczego koncern zdecydował się na ten ruch właśnie teraz. Obserwatorzy mówią, że może to mieć związek z nadchodzącym przesłuchaniem szefa firmy Jeffa Bezosa przed komisją sprawiedliwości i podkomisją ds. antymonopolowych Kongresu USA, które zaplanowane zostało na 27 lipca. Bezos będzie zeznawał wspólnie z szefami Facebooka, Google'a i Apple'a w sprawie toczących się wobec firm postępowań antytrustowych. Ponadto nie bez znaczenia zapewne pozostaje fakt, że administracja Trumpa jeszcze w styczniu opublikowała 54-stronicowy raport odnośnie handlu podrobionym towarem w sieci, m.in. za pośrednictwem takich platform jak Amazon.

Amazon zapewnia, że w ostatnich latach przeznaczał setki milionów dolarów rocznie na walkę z oszustwami na swoich stronach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    podróbki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.107.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!