Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Amazon zwiększa udziały w rynku reklamy kosztem Facebooka i Google

Choć Google i Facebook wciąż dominują na rynku reklamy w internecie, Amazon zdobywa w nim coraz większe udziały kosztem pozostałych gigantów. W tym roku sprzedaż reklam Amazona ma być warta ponad 4,6 mld dol. - podała agencja Bloomberga.

Amazon zwiększa udziały w rynku reklamy kosztem Facebooka i Google
Fot. Shutterstock

Według przytaczanej przez Bloomberga firmy EMarketer wyniki te przekładają się na 4,2 proc. całego rynku reklamy cyfrowej. We wcześniejszych raportach EMarketer szacował, że tegoroczne przychody Amazona z reklam zamkną się na w kwocie 2,9 mld dolarów. Zrewidowana prognoza ma odzwierciedlać rosnące zapotrzebowanie rynkowe, a także zmiany wprowadzone przez Amazona w zarządzaniu klientami.

Google i Facebook kontrolują obecnie łącznie 58 proc. rynku wartego 111 mld dolarów. To o jeden punkt proc. mniej, niż przed rokiem - podała firma. Według EMarketera liderzy sektora reklamy internetowej mają przewagę w procesie budowania rozpoznawalności marki. Siłą Amazona jest możliwość bezpośredniego powiązania reklamy z danymi o zakupie. Do wzrostu sprzedaży reklam miało się przyczynić także wejście koncernu w branżę spożywczą.

Zdaniem Bloomberga Amazon jest atrakcyjny dla reklamodawców również dlatego, że konsumenci coraz częściej rozpoczynają poszukiwanie produktów, które chcą kupić, właśnie na tej stronie, nie zaś w wyszukiwarce. Agencja wskazała, że ponad połowa produktów sprzedawanych na Amazonie pochodzi od zewnętrznych sprzedawców, którzy płacą koncernowi Jeffa Bezosa prowizję od każdej sprzedaży. Najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania serwisu otrzymują przy tym dostawcy korzystający z modułów reklamowych Amazona, nie zaś kupcy oferujący najniższe ceny na swoje produkty.

Według Bloomberga inwestorzy postrzegają działalność reklamową Amazona jako przynoszącą większe zyski, niż handel elektroniczny. Wartość akcji spółki wzrosła w tym roku już o 66 proc., a jej kapitalizacja rynkowa na początku września przekroczyła bilion dolarów. Koncern Jeffa Bezosa jest drugą po Apple amerykańską spółką, która osiągnęła ten pułap. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Amazon RSS ALERT    /    Facebook RSS ALERT    /    Google RSS ALERT    /    reklama RSS ALERT    /    internet RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!