• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Amerykański e-handel w dużym dołku

Po raz pierwszy w historii sprzedawcy internetowi w USA odnotowali rok do roku spadek sprzedaży. W poprzednich latach mieli dwucyfrowe wzrosty - informuje Gazeta Wyborcza.
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 03-01-2009, 08:58

Według najnowszych danych firmy comScore w okresie świątecznym wartość obrotów handlu online spadła o 3 proc. Podobne wyniki zanotował także tradycyjny handel. Najnowsze badania ShopperTrack RCT Corp. z 50 tys. sklepów mówią o 2,3-proc. spadku obrotów.

- Po raz pierwszy zanotowaliśmy spadek w czasie świątecznych zakupów, od czasu gdy zaczęliśmy monitorować e-handel w 2001 r. - stwierdził szef comScore Gian Fulgoni.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według raportu między 1 listopada a 23 grudnia 2008 r. amerykańscy konsumenci wydali na zakupy w sieci 25,5 mld dol., o 800 mln dol. mniej niż w 2007 r. W całym czwartym kwartale obroty e-handlu spadły o 4 proc. - z 38,4 mld dol. w 2007 r. do 36,8 mld dol. Do tej pory obroty e-handlu rosły rok do roku w tempie dwucyfrowym (w 2007 r. zwiększyły się o 19 proc., a w 2006 - o 25 proc.).

Nawet w tym roku, mimo pogłębiającego się kryzysu, analitycy rynku przepowiadali kilkuprocentowy wzrost obrotów. Według autorów badań na słabsze wyniki handlu online wpłynęło kilka czynników - oprócz kryzysu gospodarczego, który paraliżował zapędy konsumentów, dużą rolę odegrał sam kalendarz - tegoroczny sezon zakupów był o pięć dni krótszy niż w 2007 r.

Kryzysu nie odczuli jednak najwięksi sprzedawcy internetowi. Zwycięzcą sezonu okazał się Apple, który odnotował wzrost zainteresowania konsumentów o 19 proc., Amazon (7 proc.), Hewlett-Packard (28 proc.) i Wal-Mart (4 proc.). Wśród gigantów e-handlu spadek o 4 proc. (85,4 mln odwiedzin) odnotował natomiast portal aukcyjny eBay.

Prognozy na 2009 rok są zdecydowanie pesymistyczne. Gene Munster, analityk Piper Jaffray & Co., szacuje, że obroty sklepów internetowych spadną w ciągu najbliższych 12 miesięcy aż o 10 proc., bo konsumenci nadal będą ograniczać wydatki na produkty najczęściej sprzedawane w sieci.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!