Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

AmRest chce otworzyć ponad 50 restauracji w 2010 r.

Spółka AmRest chce otworzyć w tym roku więcej restauracji niż w 2009 r., kiedy powstało ok. 50 lokali, zapowiedział członek zarządu spółki Wojciech Mroczyński. Restauracje zostaną otwarte głównie w Polsce i w Czechach, choć AmRest nie wyklucza innych krajów, a nawet wejścia na nowe rynki.

AmRest chce otworzyć ponad 50 restauracji w 2010 r.

Autor: ISB
Data: 15-01-2010, 17:51

"W tym roku chcemy otworzyć więcej restauracji niż w 2009 roku. [...] Większość zaplanowanych zostało w Polsce i Czechach" - powiedział Mroczyński, cytowany przez piątkowy "Parkiet".

W listopadzie ub.r. Mroczyński zapowiadał już, że w 2010 r. sieć spółki powinna się powiększyć o ponad 50 restauracji.

Spółka nie wyklucza wejścia na nowe rynki. "Jest jeszcze kilka krajów w Europie Środkowo-Wschodniej, w których nas nie ma" - powiedział też Mroczyński, zaznaczając, że w związku ze spowolnieniem gospodarczym nowe otwarcia w tym roku będą dotyczyły przede wszystkim sprawdzonych rynków.

Rozwój sieci będzie finansowy przede wszystkim z emisji obligacji, których pierwsza transza (110 mln zł) została przeprowadzona niedawno. - Drugą transzę planujemy wyemitować jeszcze w tym roku - powiedział Mroczyński.

Przyznał też, że w tym roku AmRest skupi się raczej na rozwoju organicznym. "Rozwój przez akwizycje jest jednym z elementów naszej strategii. Jednak po doświadczeniach ze Sfinksem jesteśmy dużo bardziej ostrożni" - powiedział Mroczyński. W 2008 roku AmRest kupił pakiet akcji giełdowego Sfinksa, jednak ostatecznie wycofał się z transakcji, odsprzedając papiery ze sporą stratą, podkreśla "P".

"Na koniec I półrocza 2009 roku AmRest miał w sumie 433 lokale. Najwięcej działało pod markami KFC (213), Applebee's (104 bary w USA) oraz Pizza Hut (76). W tym roku spółka chce się skoncentrować na rozwoju tych, które ma od niedawna: czyli na Starbucksie (11) i Burger Kingu (18)" - czytamy dalej w gazecie.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 36,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 41,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1529,86 mln zł wobec 940,36 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!