Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

AmRest liczy na wzrost w 2010 r. sprzedaży porównywalnej i poprawę rentowności

AmRest liczy w tym roku na poprawę rentowności i wzrost sprzedaży porównywalnej. Ocenia, że 15 proc. marża EBITDA w Europie zostanie osiągnięta w ciągu trzech lat, a cel 5-6 proc. marży EBITDA dla USA - szybciej - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

AmRest liczy na wzrost w 2010 r. sprzedaży porównywalnej i poprawę rentowności

Autor: PAP
Data: 04-03-2010, 10:50

- AmRest jest biznesem wzrostowym, historyczny wzrost to 25 proc. Chcemy stać się największą firmą restauracyjną na świecie, więc co roku chcemy zwiększać rentowność i przychody, każdy kolejny rok ma być lepszy - powiedział PAP Mroczyński.

- Sprzedaż będzie w tym roku rosła. Trudno powiedzieć jak, gdyż od zachowania kursu dolara będzie zależeć sprzedaż biznesu amerykańskiego - powiedział.

Poinformował, że spółka liczy na wzrost sprzedaży w porównywalnych lokalizacjach.

- Chcielibyśmy, by tam gdzie się pojawiła erozja sprzedaży w restauracjach bazowych (pojawiła się ona w większości naszych brandów w drugiej połowie 2009 roku) odwrócił się ten trend i by sprzedaż porównywalna rosła - powiedział Mroczyński.

- W USA obserwujemy tendencję wyhamowania spadków. W ubiegłym roku zrobiliśmy sporo, by poprawić rentowność tego biznesu przy spadającej sprzedaży. W tym roku nie chcemy tak bardzo polegać na redukcji kosztów, nie można tego robić w nieskończoność, ale mamy pomysły jak pobudzić sprzedaż na tamtym rynku - powiedział członek zarządu AmRest.

AmRest podtrzymuje, że celem na przyszłość jest osiągnięcie 15 proc. marży EBITDA dla biznesu Europy Środkowo-Wschodniego i 10 proc. EBITDA dla biznesu amerykańskiego.

- Chcemy wrócić do historycznej rentowności 15 proc. marży EBITDA w Europie i 5-6 proc. w USA, docelowo 10 proc. Myślę, że dla Europy perspektywa trzech lat jest aktualna, licząc od teraz albo od momentu, gdy otoczenie przestanie nam przeszkadzać - powiedział Mroczyński.

- W USA chcemy dojść do 6 proc. szybciej niż w trzy lata i zrobić kolejny rok w kierunku 10 proc. Patrzymy długofalowo, chcemy by to był przyczółek do budowania biznesu o skali 1 mld dolarów sprzedaży - dodał.

W 2009 roku marża EBITDA wyniosła 8,9 proc. wobec 11 proc. w 2008 roku. W Europie marża EBITDA wyniosła 12,3 proc., a w USA 2,8 proc.
Spadek marży to efekt osłabienia dynamiki wzrostu sprzedaży, kosztów rozwoju nowych rynków i nowych marek oraz dodania biznesu amerykańskiego, który jest mniej rentowny.

W 2009 roku AmRest wypracował 38,4 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej, 79,7 mln zł zysku operacyjnego przy przychodach na poziomie 2 mld zł. Po czterech kwartałach 2008 roku spółka miała 32,4 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 92,3 mln zł EBIT i 1,4 mld zł przychodów.

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.36.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!