Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

AmRest podtrzymuje, że poza rozwojem organicznym chce rosnąć poprzez przejęcia, widzi możliwości akwizycji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W przypadku ewentualnego większego przejęcia nie wyklucza emisji akcji - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

AmRest planuje przejęcia, nie wyklucza emisji akcji

Autor: PAP
Data: 04-03-2010, 10:02

- Zbudowaliśmy specjalny departament odpowiedzialny za fuzje i przejęcia, co potwierdza, że jesteśmy zainteresowani takimi transakcjami. Myślę, że prędzej czy później takie akwizycje się pojawią. Nie chcemy ich jednak robić za wszelką cenę, nie chodzi tylko o wzrost sprzedaży, musi się to również opłacać od strony inwestycyjnej - powiedział PAP Mroczyński.

- Nie mamy na tyle zaawansowanych projektów, by o nich informować. Nie chciałbym wyprzedzać faktów - dodał.

AmRest podtrzymuje, że chce kontynuować ekspansję poprzez przejęcia na rynku europejskim. W przyszłości nie wyklucza też takich akwizycji na rynku amerykańskim.

- Patrzymy przede wszystkim na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, jesteśmy dużo bardziej ostrożni co do USA. Chcielibyśmy najpierw poprawić tam naszą rentowność. Nie rezygnujemy z naszych ambicji rozwoju tego biznesu przez fuzje i przejęcia, ale warunek jest taki, że rentowność musi być przynajmniej na poziomach historycznych - powiedział Mroczyński.

- W Europie możliwości akwizycji są - dodał.

Zdaniem Mroczyńskiego spółka nie powinna mieć problemów z finansowaniem ewentualnych transakcji. Poza kredytowaniem w grę wchodzi także emisja akcji.

- Możemy się mocniej zadłużyć. Poza tym jest możliwość emisji akcji. To jest drogi kapitał i będziemy się zastanawiać, czy to robić, bo nie chcemy rozwadniać kapitału bez potrzeby. Jeśli jednak zdarzy się takiej skali projekt, który by tego wymagał, to trzeba będzie prosić akcjonariuszy o tego typu finansowanie - powiedział.

Przy okazji ewentualnych akwizycji portfel marek Amrestu może się powiększyć, ale - jak powiedział Mroczyński - wzrost liczby marek nie jest celem samym w sobie. Spółka chce poprawić efektywność istniejących brandów.

AmRest chce się skupić na markach franczyzowych, choć nie wyklucza kupna spółki posiadającej własną, dobrą markę.

- Idealnie by było, gdybyśmy mieli w portfelu własną markę, która jest jednocześnie sprawdzona. Może kiedyś przejmiemy biznes, który będzie operował własną marką - powiedział Mroczyński.

AmRest zdecydował w ubiegłym roku o wyłączeniu z portfela marek Freshpoint i Rodeo Drive.

- Nie chcemy dalej inwestować w Freshpoint i Rodeo Drive jako AmRest, póki co nie widzimy potencjału budowania skali tych marek i nie chcemy skupiać tam naszych sił i środków. Jesteśmy w trakcie negocjacji z managementem tych marek, chcielibyśmy by prowadzili te marki bardziej na własny rachunek - powiedział Mroczyński.

- Chcemy się z tych biznesów częściowo wycofać i być mniejszościowym udziałowcem, z opcją powrotu jako główny akcjonariusz. Z tytułu tego wydzielenia nie spodziewamy się dużych przychodów, myślę, że to będzie raczej symbolicznie - dodał.

Obecnie sieć Freshpoint liczy 5 punktów, a Rodeo Drive ma 2 lokalizacje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Wojciech Mroczyński RSS ALERT    /    AmRest RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!