AmRest wyda na inwestycje w 2010 r. 300 mln zł, otworzy 60-70 lokalizacji
AmRest planuje otwarcie w tym roku 60-70 nowych lokalizacji, zakłada, że zamknięć nierentownych restauracji nie powinno być więcej niż w 2009 roku. Nakłady inwestycyjne na 2010 rok planowane są na około 300 mln zł - powiedział w wywiadzie dla PAP Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRest.

- Na pewno chcemy przyspieszyć tempo otwierania nowych restauracji. Myślimy w tym roku o 60-70 nowych lokalizacjach brutto, w ubiegłym roku to było 50 - powiedział PAP Mroczyński.
Dodał, że nie spodziewa się, by zamknięć nierentownych lokali było więcej niż w 2009 roku.
- Co roku zamykamy jakieś restauracje. W ubiegłym roku to było 15 lokalizacji, nie sądzę, by ta skala miała przyspieszyć. Co mieliśmy zamknąć to w wielu przypadkach zrobiliśmy. Jak sytuacja zacznie się poprawiać, to perspektywy wzrostu będą korzystne - powiedział Mroczyński.
- Myślę, że netto przyrost restauracji powinien być wyższy niż w 2009 roku - dodał.
W 2009 roku przyrost netto lokalizacji wyniósł około 30. AmRest otworzył 50 punktów, zamknął 15, a w sześciu lokalizacjach została jedna marka z dwóch.
Mroczyński poinformował, że spółka wyda w tym roku na nowe otwarcia i renowację dotychczasowych lokali około 300 mln zł.
- Nakłady inwestycyjne w tym roku to rząd około 300 mln zł, uwzględniając otwarcie około 70 restauracji, których średni koszt to 3 mln zł na lokal oraz renowacje. Będziemy proporcjonalnie dużo odnawiać umów franczyzowych, więc renowacji będzie prawdopodobnie więcej niż normalnie - powiedział Mroczyński.
Środki na rozwój AmRest pozyskał z emisji obligacji. Spółka wyemitowała obligacje w dwóch transzach, o łącznej wartości 150 mln zł.
- Póki co nie planujemy kolejnych emisji obligacji. To będzie zależało od tempa otwierania nowych restauracji - powiedział Mroczyński.
Powtórzył, że poziom długu netto do EBITDA jest na bezpiecznym poziomie (2,1x), a maksymalnie spółka może się zadłużyć do poziomu 3,5xEBITDA.
Na koniec 2009 roku sieć restauracji AmRest liczyła 445 lokalizacji. W ubiegłym roku spółka otworzyła 50 restauracji, zamykając 15. W 2008 roku przyrost restauracji netto wyniósł 158 lokalizacji, w tym 104 restauracje w USA w wyniku przejęcia AppleGrove.

