"Dino jest najszybciej rozwijającą się w Polsce detaliczną siecią supermarketów o charakterze proximity zarówno pod względem liczby otwieranych sklepów, jak i dynamiki wzrostu przychodów. Model biznesowy spółki łączy mocne strony formatu proximity (sklepy średniej wielkości położone w dogodnej dla konsumenta odległości od miejsca zamieszkania lub od centrum) ze zdolnością szybkiego uruchamiania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem produktów, głównie markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach" - podano w raporcie.
 
Analitycy wskazali, że przez ostatnie 10 lat spółka radziła sobie bardzo dobrze z rozbudową sieci sklepów co roku zwiększając ich liczbę.
 
"Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia zakładamy, że jeszcze w najbliższych 4 latach (2019- 2023) Dino powinna być w stanie podwoić liczbę sklepów w sieci. W ciągu ostatnich 5 lat spółka sukcesywnie poprawiała rentowność; marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z 22 proc. w 2014 do 24,3 proc. w 2019 roku" - podano w raporcie.
 
Zdaniem analityków, ta tendencja powinna się utrzymać w nadchodzących latach, głównie dzięki poprawie warunków współpracy z dostawcami ze względu na rosnącą skalę działalności oraz coraz lepszą strukturę sprzedaży.
 
"Nasze prognozy finansowe dla spółki uległy wyraźnym zmianom, których efektem są oczekiwania mocnego wzrostu przychodów i poprawy rentowności; prognozujemy w 2020 i 2021 wzrost EBITDA odpowiednio na 31 proc. i 30 proc. rdr. Przy założeniu dalszej ekspansji w nadchodzących latach zakładamy 28 proc. CAGR dla EBITDA na lata 2019-21" - podano w raporcie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl