Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Analitycy: Firmy z branży spożywczej są w coraz gorszej kondycji finansowej

- W branży spożywczej nastąpiło znaczne osłabienie kondycji finansowej poszczególnych firm. Analiza blisko 15 tys. firm z szeroko pojętego sektora spożywczego wykazała, że 27 proc. z nich znajduje się w bardzo złej kondycji finansowej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Starzyk, analityk firmy Dun&Bradstreet.

Analitycy: Firmy z branży spożywczej są w coraz gorszej kondycji finansowej

Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
Data: 18-03-2010, 12:36

- Wydawać by się mogło, że kryzys łagodnie obszedł się z firmami z branży spożywczej. W początkowej fazie kryzysu w istocie tak było, co znajduje swoje potwierdzenie w raporcie GUS dotyczącym sprzedaży detalicznej z lipca br. Sprzedaż detaliczna w lipcu 2009 r. wzrosła o 5,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, po wzroście o 0,9 proc. w czerwcu. W ujęciu miesięcznym w lipcu odnotowano wzrost o 6,9 procent. Przy czym w sektorze spożywczym odnotowano zaledwie 0,4 proc. spadek rok do roku - mówi Tomasz Starzyk.

Jednak jego zdaniem w ostatnim czasie obserwujemy pogarszającą się z miesiąca na miesiąc sytuację w branży spożywczej.
- W ogromnej większości były to przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie. Głównej przyczyny uparuje się w zatorach płatniczych. Ponadto w ostatnim czasie obserwujemy spadek siły nabywczej Polaków co znajduje swoje odzwierciedlenie w spadku obrotów firm spożywczych. Istotnym kłopotem jest znaczne rozdrobnienie w branży - mówi Tomasz Starzyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dun&Bradstreet RSS ALERT    /    branża spożywcza RSS ALERT    /    kryzys gospodarczy RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • angelo 2010-03-18 18:30:47
    Wydawać by się mogło że kryzys łagodnie obszedł się z branżą spożywczą \"Sprzedaż detaliczna w lipcu 2009 r. wzrosła o 5,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku\", sprzedaż detaliczna wzrosła gdyż Polacy z roku na rok coraz bardziej kochają grillowanie, poza tym jak ktoś porówna Lipiec 2008 a 2009 pod kątem opadu deszczu to zrozumie dlaczego w 2009 była większa konsumpcja, ponieważ była znacznie mniejsza amplituda opadu deszczu czyli mówiąc po ludzku mniej padało. Wzrost w stosunku do czerwca wynika z tego iż Lipiec jest tradycyjnym miesiącem urlopowym w naszym kraju nie widzę w tych danych niczego dziwnego. O zatorach płatniczych to już pisał Pan prezes Indykpolu na łamach tego portalu, a rozdrobnienie rynku to już nasza klasyczna Polska przypadłość w każdej gałęzi przemysłu mięsnego Pozdrawiam
  • konsultant 2010-03-19 17:04:17
    \"Ponadto w ostatnim czasie obserwujemy spadek siły nabywczej Polaków...\" Przecież średnie wynagrodzenie rośnie, takie były komunikaty i zachwyty. Inflacja też pod kontrolą !!! Analitycy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 44.192.27.11
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!