Analitycy: Fuzje i przejęcia mogą być szansą na przetrwanie dla wielu spożywczych spółek
- Okres recesji bez wątpienia jest także szansą na rozwój przedsiębiorstwa. Oczywiście pod warunkiem posiadania odpowiednio dużych własnych środków finansowych, które pozwalają na przejęcia mniejszych podmiotów jak również na rozbudowane kampanie reklamowe i promocyjne marki - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Starzyk, analityk firmy Dun&Bradstreet.

Według przedstawiciela firmy Dun&Bradstreet na zjawisko przejęć nakłada się przede wszystkim zahamowanie kredytowania mniejszych podmiotów co w konsekwencji prowadzi do utraty ich płynności finansowej i ogłoszenia upadłości.
- Na polskim rynku w ostatnim czasie byliśmy świadkami kilku spektakularnych przejęć. W październiku 2008 roku Jeronimo Martins, właściciel sieci dyskontów Biedronka przejął sieci Plus Discount w Portugalii i Polsce za 320 mln euro. Tesco wchłonął sieć supermarketów Hit i Leader Price - mówi Tomasz Starzyk.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Jego zdaniem paradoksalnie pomimo tego, że spada siła nabywcza Polaków to sklepy spożywcze znajdują się w bardzo dobrej kondycji finansowej.
- Blisko 60 proc. z nich znajduje się w bardzo dobrej i dobrej kondycji a tylko 7 proc. z nich w bardzo złej, co w porównaniu z innymi analizowanymi branżami jest wynikiem bardzo dobrym - mówi Tomasz Starzyk.
