Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Analitycy KBC: Fuzja Stokrotki i Polomarketu z fundamentalnego punktu widzenia ma sens

Analitycy KBC Securities negatywnie podchodzą do ewentualnej fuzji z siecią Polomarket, ponieważ wiąże się to z wieloma problemami natury organizacyjnej, wymaga inwestycji w rebranding i dalszej ekspansji, a potencjalne synergie mogą się pojawić dopiero po pewnym czasie.

Analitycy KBC: Fuzja Stokrotki i Polomarketu z fundamentalnego punktu widzenia ma sens
Polomarket

Autor: KBC/portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2012, 19:11

„Sądzimy, że z fundamentalnego punktu widzenia taka fuzja ma sens, ponieważ i Polomarket i Stokrotka działają w segmencie supermarketów (400-450 mkw. powierzchni), co może przynieść synergie na poziomie kosztów towarów sprzedanych, kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu i logistycznych kosztów" - wyjaśnia Kamil Szlaga, analityk KBC Securities.

Ekspert zaznacza jednak, że „marka Polomarket ma większą rozpoznawalność, co może działać na korzyść projektu, jeśli fuzja zostanie zrealizowana".

Polomarket ma 350 sklepów, a w 2011 roku miała 3,3 mld zł przychodów. Według szacunków KBC Securities, w 2011 roku Stokrotka miała 200 sklepów i generowała przychody w wysokości 1,674 mld zł.

Z danych na dzień 17 listopada 2011 r. wynika, że sieć sklepów Polomarket zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży netto (w stosunku do roku ubiegłego) o prawie 275,6 mln zł. Tym samym osiągnęły one poziom ponad 2,9 mld zł. W analogicznym okresie sprzedaż w sklepach like-for-like (liczona na stałej bazie sklepów) wzrosła o 9,2 proc.

W 2010 roku przychody ze sprzedaży netto sieci Polomarket wzrosły do 2,9 mld zł, co stanowi przyrost o 11,5 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Przypomnijmy, że w dniu dzisiejszym prasa (Parkiet) poinformowała, że nabyciem aktywów detalicznych Emperii są zainteresowane są dwa podmioty: sieć Polomarket i fundusz private equity Mid Europa Partners. Prasa spekuluje, że z Polomarketem jest negocjowana fuzja. Ani Emperia ani zarząd Polomarketu nie chciały skomentować tej informacji.

Kliknij i przeczytaj komentarz Marka Wojnowskiego, prezesa zarządu sieci Polomarket

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polomarket RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.133.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!