• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Analitycy: W spowolnieniu najlepiej radzą sobie sieci sklepów, zwłaszcza dyskonty

- W kolejnych latach nastąpi dalsza ekspansja dyskontów, które odbijają klientów zarówno luksusowym delikatesom, sklepom osiedlowym jak również i hipermarketom. Magnesem, który przyciąga kosnumentów są zdecydowanie niższe ceny. W trudnym czasie kryzysu stanowi to podstawowe kryterium wyboru konsumentów. Prognozuje się, że w ciągu czterech lat wydatki Polaków w tego rodzaju placówkach zwiększą się do ponad 20 mld zł rocznie. Liczba dyskontów zwiększy się natomiast w ciągu najbliższych dwóch lat do prawie 2,3 tys. z obecnych 1,7 tys. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Starzyk, analityk firmy Dun&Bradstreet.
  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2010, 11:57
Analitycy: W spowolnieniu najlepiej radzą sobie sieci sklepów, zwłaszcza dyskonty

- Wydaje się, że w okresie spowolnienia gospodarczego najlepiej radzą sobie duże sieci sklepów spożywczych. Potwierdzeniem tego jest Biedronka, która ma w sieci ponad 1410 sklepów zlokalizowanych zarówno w dużych, jak i małych miastach na terenie całej Polski. Sklepy codziennie odwiedza ponad 2 mln klientów. Obecnie firma znajduje się w doskonałej kondycji finansowej. Jak pokazuje raport handlowy Dun & Bradstreet roczna sprzedaż Biedronki w roku 2008 wyniosła blisko 13 mld zł. Pozwoliło to na wygenerowanie 350 mln zysku netto. Rok 2008 okazał się być rekordowym w całej historii spółki. Zyski wykazują także inne sieci. W sprawozdaniu handlowym za uprzedni rok obrachunkowy sieć sklepów Żabka Polska wykazała sprzedaż na poziomie bliskim 2 mld. Pozwoliło to na zysk ponad 6 mln zł - mówi Tomasz Starzyk.

Jego zdaniem sukcesu sieci należy upatrywać głownie poprzez wdrażanie licznych programów lojalnościowych, które z założenia przywiązują klienta do marki.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Należy zaznaczyć, że sieci dysponując znacznymi środkami finansowymi wydają krocie na reklamę i promocję. Kampanie kierowane są przede wszystkim do mniej zamożnego społeczeństwa, osób starszych i główny nacisk na promocje kładzie się w małych i średnich miastach - mówi Tomasz Starzyk.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!