• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Analityka danych uchroniła przed stratami amerykański e-handel

Podczas serii gwałtownych burz śnieżnych tylko 9 stycznia sprzedaż online za pośrednictwem smartfonów na wschodzie USA wzrosła o 31 proc. - podali właśnie analitycy IBM. Eksperci firmy wskazują jednak, że dzięki zaawansowanym narzędziom analityki danych nawet nagłe załamanie pogody, nie musi oznaczać strat dla biznesu.
  • Autor: PAP
  • Data: 23-02-2015, 15:43
Analityka danych uchroniła przed stratami amerykański e-handel

Specjaliści z IBM, na podstawie danych dostarczonych przez IBM Digital Analytics Benchmark ocenili, że blisko 25 proc. wszystkich zakupów online dokonywanych w skali kraju miało miejsce w kilku północno-wschodnich stanach, gdzie odnotowano największe burze śnieżne tej zimy - odpowiednio 2 i 9 lutego. Z racji trudnych warunków pogodowych, konsumenci spędzali więcej czasu w domach, decydując się tym samym na zakupy online - często za pomocą smartfonów i tabletów.

Eksperci firmy, podając przykład firmy produkującej sprzęt sportowy (Moosejaw Mountaineering z Madison Heights w stanie Michigan), podkreślają, że dzięki nowoczesnym narzędziom analitycznym, nawet tak niespodziewane zjawiska takie jak załamania pogody nie muszą oznaczać strat dla biznesu. Powiązanie danych pogodowych, obserwacji zachowania konsumentów w mediach społecznościowych i optymalizacji łańcucha dostaw, może sprawić, że nieprzewidziane trudności (takie jak załamanie pogody) mogą stać się nie zagrożeniem, ale szansą dla biznesu. Kluczem jest reagowanie na zmiany i wyzwania w czasie rzeczywistym.

Sprawne zarządzanie modelami dystrybucji - w internecie i w fizycznych punktach sprzedaży - jest obecnie możliwe dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym, które łącząc dane z wielu źródeł, wskazują w czasie rzeczywistym optymalne rozwiązania zarówno w obszarze marketingu (wyświetlanie reklam na urządzeniach mobilnych), jak i logistyki (zwiększenie zapasów w magazynach sprzedaży online).

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • KwitAnalytics_Fan 2015-02-24 16:56:30

    Przy obecnym poziomie popularności e-commerce analityka (w szczególności rynku e-FMCG) jest niezbędna do utrzymania dobrej pozycji przedsiębiorstwa na rynku. Wiele informacji na ten temat oraz ciekawe rozwiązania biznesowe mozna znaleźć na stronie: analytics.kwit.pl :) Polecam!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!