Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Analiza: Lidl i Biedronka z dużą grupą lojalnych klientów

Klienci dyskontów mają największy wskaźnik odwiedzin w sklepach po obejrzeniu gazetki – wynika z analizy opublikowanej przez Blix. To właśnie gazetki dyskontów wywołują największy impuls zakupowy i najczęściej przekładają się na finalne zakupy w sklepach.

Analiza: Lidl i Biedronka z dużą grupą lojalnych klientów
Lidl i Biedronka z dużą grupą lojalnych klientów, fot. kolaż zdjęć z serwisu shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2020, 12:26

Blix, portal gazetek promocyjnych, agregujący ponad 150 sieci handlowych, opublikował analizy Drive to Store, z których wynika, że format posiadający największą konwersję na zakupy w sklepie to format dyskontowy.

– 55% klientów dyskontów, po obejrzeniu gazetki w aplikacji Blix, realizuje zakupy w sklepach stacjonarnych. Istnieje grupa hard shopperów tego segmentu, której reprezentanci przychodzą do swoich ulubionych sklepów minimum 3 razy w tygodniu. Przykładowo, dla dwóch liderów segmentu dyskontów – Lidla i Biedronki – hard shopperzy stanowią grupę aż 37%. To bardzo duża i lojalna grupa – wyjaśnia Beata Orcholska, Head of Retail Department Blix.

– Z punktu widzenia sieci handlowych i strategii promocyjnych ten rodzaj analizy stanowi więc cenną wiedzę, pozwalającą przygotowywać oferty specjalnie z myślą o danej grupie klientów – dodaje.

Na drugim miejscu, według analizy Drive to Store, znalazł się segment supermarketów, generując odwiedzalność sklepów po zapoznaniu się z ofertą gazetkową, na poziomie 44%. Tuż za supermarketami, na poziomie 39%, uplasował się wciąż szybko rosnący i umacniający swoją pozycję segment convenience. Koniec zestawienia, z poziomem 27% odwiedzalności zamyka segment hipermarketów, którego udział słabnie zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Kolejnym interesującym aspektem analiz jest współkupowanie pomiędzy sieciami, które stało się trendem ostatnich lat.

– Obserwujemy, że niektóre sieci handlowe bardziej lojalizują klienta. Gazetki tych sieci powodują znacząco większy impuls zakupowy i zmianę przyzwyczajenia konsumenta. Standardem stało się współkupowanie pomiędzy sieciami, a silny impuls zakupowy w postaci „skrojonej na miarę” gazetki powoduje przekierowanie uwagi klienta na tę konkretną sieć. Jest to bardzo przemyślana strategia sieci, oparta na dokładnej analizie klienta – mówi Krzysztof Łuczak, CEO Proxi Cloud. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    gazetki reklamowe RSS ALERT    /    Blix RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!