Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Handel

Analiza: produkty w sklepach małoformatowych mogą kosztować nawet 30 proc. więcej niż w dyskontach

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2019, 19:00
Według danych Nielsena, prawie połowa Polaków, którzy robią zakupy w sklepach małoformatowych, bywa w nich częściej niż w dyskontach lub supermarketach. Jednak te same osoby więcej wydają właśnie w tych drugich. W nich najczęściej kupują np. ryż, makaron, soki, czy wodę i napoje gazowane. Dlaczego dogodną lokalizację sklepów małoformatowych wykorzystują tylko na małe zakupy, a duże zwykle robią gdzie indziej?
Analiza: produkty w sklepach małoformatowych mogą kosztować nawet 30 proc. więcej niż w dyskontach
fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Badanie Nielsen Shopper Trends pokazuje, że nadal głównym problemem są ceny, które – oprócz lokalizacji sklepu – najbardziej motywują Polaków do zakupów. Tymczasem analizy ekspertów Grupy Eurocash prowadzone w ramach tegorocznej edycji rankingu Równi w Biznesie wykazały, że najpopularniejsze produkty kulinarne mogą w sklepach małoformatowych kosztować nawet 30% więcej niż w dyskontach i 15% więcej niż w supermarketach. Największe dysproporcje cenowe dotyczą wspomnianego wcześniej ryżu (do 32%) i makaronów (do 26%). Jednak różnice przekraczające 20% stosuje również wielu liczących się producentów majonezów i dressingów, musztard, soków i napojów niegazowanych, warzyw konserwowych, konserw rybnych i konserw mięsnych.

- Siłą małoformatowych sklepów spożywczych jest to, że konsumenci mają do nich najbliżej i czują się w nich jak w domu. Niestety rzadko traktują taki sklep jako miejsce do uzupełniania domowych zapasów. To chcemy zmienić, przekonując producentów do równego traktowania wszystkich kanałów sprzedaży – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Grupy Eurocash.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (2)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Maria 2019-11-29 11:04:19

    A ja i moje sąsiadki wolimy robić zakupy w małych sklepach bo w nich można kupić towary naszych producentów zlokalizowanych na naszych terenach, produkujących dobre produkty. Oni chcą przetrwać więc robią bardzo dobrze i lepiej niż te molochy używając zamienników i dodatków niewiadomego pochodzenia. Wolę zapłacić trochę drożej ale mieć pewny towar i zdrowy.

    Odpowiedz
    • nie lubie stonki 2019-11-29 23:08:14

      jasne polska zdrowa żywność dobry żart afera od lat goni aferę z kultową sola wypadową na czele i co i nico. legendarni mali wytwórcy też lubią kantować trafić na uczciwego to sztuka

      Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!